Skip to main content

Beste,

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement. Nu vraagt de tv ontvanger of ik mijn abonnementsnummer en code wil invullen. Wat ik ook probeer met de afstandsbediening dit lukt niet.

Ik heb de afstandsbediening al geprobeert opnieuw te koppelen met de ok knop en p-.

Ik heb de afstandsbediening al gereset met de rode en blauwe knop.

Ik heb de afstandsbediening al geprobeert te koppelen met 7 en 9.

Ik heb de tv decoder al heel vaak uit de stroom gehaald en erin gedaan.

Kastje staat gewoon op tv meubel en is zichbaar.

 

Enige wat ik nog mis in de lijst zijn de batterijen… 😋

Welke kleur geeft het lampje wanneer er een toets ingedrukt wordt op de afstandsbediening?

 


Batterijen ook meerdere keren er uit gehaald!

Er knippert steeds een blauw lampje( waarschijnlijk omdat die zoekt) en als je een knopt induwt zie je een groend ledlampje. Maar helaas geen respons op de tv


Dat zou in principe in moeten houden dat deze via IR probeert te communiceren met de ontvanger. Deze moet dus en goed in zicht staan en de AB moet er goed op gericht worden. Dan zou het geen issue op mogen leveren. Anders zou wellicht de ab of ontvanger defect kunnen zijn.


Probeer de instructies hier https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot.htm


@TijtheMan ik heb de afstandsbediening ernaast, er op, ervoor, eronder gehouden maar helaas geen resultaat.

 

@TechK Helaas heb ik al die stappen al doorlopen maar niks werkt


@Assnn,

Dan zou je nog even kunnen controleren of de ab wel daadwerkelijk een signaal afgeeft. Hiervoor zet je de camera aan op de telefoon, richt je de ab op de lens en druk je een knop in. Als de ab werkt zul je een lampje zien knipperen.
 

 


@Assnn,

Dan zou je nog even kunnen controleren of de ab wel daadwerkelijk een signaal afgeeft. Hiervoor zet je de camera aan op de telefoon, richt je de ab op de lens en druk je een knop in. Als de ab werkt zul je een lampje zien knipperen.
 

 

Het lijkt erop dat die geen signaal afgeeft. Als ik het licht erop schijn dan gebeurt er aan de voorkant niks. Zeker niet zo zichtbaar als op jouw foto.


@Assnn, Je hoeft geen licht op de ab zelf te schijnen. Zodra je een knop op de ab zelf indrukt zal deze zelf gaan knipperen. Met de camera/telefoon zelf hoef je niks anders te doen.


Er gebeurt niet zoveel helaas


Als het lampje niet gaat knipperen wanneer de knop ingedrukt is en het ledje bovenop de ab wel knippert (even uit mijn hoofd 16x blauw en afsluitend 1x groen), dan durf ik redelijk zeker te stellen dat deze defect is en er een vervanging nodig is.


Oke, dan is deze defect en moet ik een nieuwe aanvragen. Kan dat via dit forum?


Hoi @Assnn 
 

Reset de afstandsbediening eerst even op deze manier:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense


Hoi @Assnn 
 

Reset de afstandsbediening eerst even op deze manier:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

Dit heb ik ook al eerder geprobeerd, maar hij wilt dus ook niet met de tv koppelen. Dus ik denk dat @TijtheMan  gelijk heeft en dat de afstandsbediening geen signaal uit zend. Dus moet een nieuwe hebben. 


@Assnn, Via het forum zelf is deze niet te vervangen. Dit kan na telefonisch contact via 0800-0402 of online op https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot.htm


Hoi @Assnn. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je de afstandsbediening niet kan gebruiken. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om een nieuwe aan te vragen? Anders help ik je graag verder daarin. 😊


Nieuwe afstandsbediening besteld en gisteren binnen. Deed het gelijk! Oude afstandsbediening wordt retour gestuurd want die is blijkbaar defect.


Wat goed om te lezen dat je al een nieuwe afstandsbediening in huis hebt en dat daarmee het probleem is verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden!Â