Skip to main content

Bij het vervangen van mijn 2 TV-ontvangers moest ik het abonnementsnummer en de pincode invullen. Stap 2 in de handleiding die bij de TV-ontvangers zit betreft Activeren en daarbij staat voor Abonnementsnummer en pincode ga naar MijnKPN.

In 1e instantie kon ik die niet zo makkelijk vinden en bij een installatie wil je snel doorpakken. Uiteindelijk heb ik het abonnementsnummer gevonden maar dat moet toch op een iets eenvoudiger manier te vinden zijn dan het mij uiteindelijk lukte. Een pincode is overigens nergens te vinden in MijnKPN, alleen na lang zoeken vond ik dat je de pincode kunt opvragen of resetten.  Een brief die je bij de installatie heb gekregen bevat het abonnementsnummer en de pincode. Die van mij was van 2007 en ik kan mij voorstellen dat bij veel gebruikers na vele jaren deze brief niet meer is te vinden.

Je kunt het abonnementsnummer ook via de decoder/TVontvanger opvragen staat op het Forum in diverse topics hierover. Dat is mooi maar werkt niet als je die moet installeren en in dit proces juist deze gegevens nodig hebt. 

De stappen hieronder geven weer waar je het abonnementsnummer kunt vinden na inloggen bij MijnKPN:

  1. Klik op "Service”
  2. Klik op "Hulp bij installatie
  3. Klik op "TV Ontvanger installeren”
  4. Klik op  Äbonnementsnummer opzoeken”
  5. Beantwoord de vraag "Van welk product Instellingen aanpassen?”door op "Thuis”te klikken.
  6. Nu wordt het abonnementsnummer getoond.

 Mijn vraag is of het niet eenvoudiger kan om het abonnementsnummer te vinden, bijvoorbeeld door het in het profiel op te nemen of met het klantnummer op de facturen te vermelden. Het mobiele telefoonnummer wordt tenslotte ook op de facturen vermeld. Verder zou de handleiding voor het installeren van de TV-ontvanger dan duidelijker moeten vermelden hoe en waar je het abonnementsnummer kunt vinden en ook hoe en waar je de pincode kunt resetten of opvragen als je die niet meer hebt.  Niet alleen in de handleiding volstaan met de verwijzing naar MijnKPN en de klant maar laten zoeken naar waar die gegevens dan staan. 

Punt voor verbetering!

 

Mijn vraag is of het niet eenvoudiger kan om het abonnementsnummer te vinden,

Dat en de itv pincode waren supereenvoudig te vinden in MijnKPN.

Maar KPN zou KPN niet zijn als ze iets juist lastiger i.p.v. makkelijker zouden maken.

Nu kun  je het abonnementsnummer nog wel achterhalen in de decoder. Onder instellingen → informatie. Maar als je de pin niet meer weet dan kun je 'm alleen resetten (je krijgt dan een nieuwe) via de tool. Gelukkig krijg je in de mail dan ook je itv-abonnementsnummer met de nieuwe pin.


Hi Cjb, welkom op het forum. 

Ik heb het zelf ook even opgezocht in Mijn KPN om te kijken hoe moeilijk het is. Ik kom op 5 stappen uit. Naar Mijn KPN gaan, inloggen, klikken op ‘Producten’, klikken op ‘Thuis’ en daarna klikken op 'Informatie en instellingen’. Goed te doen. 

Wat de online handleiding betreft; ik heb die ook bekeken en snap je punt. Daar kan duidelijker worden vermeld waar het abonnementsnummer gevonden kan worden. Ik heb dit intern doorgezet. 

Dankjewel voor de genomen moeite om ons dit te laten weten. 

Maar KPN zou KPN niet zijn als ze iets juist lastiger i.p.v. makkelijker zouden maken.

Klopt. Elke dag mailen we elkaar hier met de vraag: "Hoe kunnen we het vandaag nog lastiger maken voor onze klanten?” :wink:


@Alex_P

klikken op 'Informatie en instellingen’

Héé!

Het abonnementsnummer is weer terug. Hè hè. Dat was enkele maanden weg. Heel irritant.

Je hebt er bij aanmelden nieuwe ontvanger alleen nog geen K… aan als je de pincode niet weet. Die kan je alleen “resetten”. Nu die ITV pincode daar ook weer bij en…. :relaxed:


Ja, dat is wel bewust zo gedaan. Iets met security, zal ook niet terugkomen. 

Je hebt er bij aanmelden nieuwe ontvanger alleen nog geen K… aan als je de pincode niet weet.

Koek? 


Ook bij het aanmelden van een abbonement krijg je een mail en vroeger ook een brief met deze gegevens. Ik heb deze netjes in een map opgeslagen.


Koek?

Ha ha. Leuk verzonnen.

Maar ..loot


CJB, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex_P,

Dank voor je antwoord. Mijn punt was om deze gegevens makkelijker en duidelijker te kunnen achterhalen. Als dit in de handleidingen wordt aangepast hebben we al wat gewonnen. Het moet voor iedereen eenduidig zijn waar deze gegevens zijn te vinden en wel zo eenvoudig en veilig mogelijk. Denk er ook nog eens over na of het ABOnummer op de factuur kan worden vermeld. Nog makkelijker om het terug te vinden. We moeten het met ons allen beter en makkelijker maken. Dank zover en wat mij betreft kan dit topic worden gesloten.

Met vriendelijke groet,

CJB