Skip to main content

Gisteren op KPN netwerk spullen aangesloten. Internet en telefonie werkt. TV vraagt om abonnementsnummer. Afstandsbediening van KPN kan de TV op standby zetten en ook weer aan, dus die lijkt het ook te kunnen doen met deze TV. Maar abonnementsnummer invoeren? Hoe dan? Cijferknoppen op de afstandbediening geven geen resultaat op het scherm. Wat zie ik over het hoofd? Invoeren PIN zal wel op dezelfde manier gaan. Maar zover ben ik dus nog niet gekomen.

Beste @GAD-Ldam,

Sorry voor de late reactie, is het inmiddels al gelukt? Raar dat je het abonnementsnummer niet kan intoetsen, dit moet gewoon met de numerieke toetsen op je afstandsbediening. Gaat het lampje branden als je iets intoetst? Zou je de ontvanger achterop nog eens uit willen zetten, en dan weer opnieuw de software opnieuw laten inladen?

Welke TV ontvanger heb je?


Bedankt voor de reactie. Het is ondertussen nog niet gelukt. Het betreft een aansluiting bij een ouder iemand die ik in orde probeer te maken. Ben nu niet daar. Hopelijk later vandaag nog een poging als ik voldoende aanwijzingen heb voor hoe het wel kan werken.

Lampjes op de afstandsbediening gaan branden als ik een cijfertoets indruk.

De TV is een Philips model nr 47PFL9664H/12. Zou dit wel aan moeten kunnen. Er zit ook nog een smart card ingestoken. Kan dat invloed hebben?

Ik zal nog een keer van voren af aan beginnen. Wilde eerst zeker weten dat het invoeren van het abonnementsnummer inderdaad met de afstandsbediening moet.


Hallo @GAD-Ldam , welke tv-decoder heb je van KPN ontvangen, want die heeft het abonnementsnummer nodig, de Philips-tv is slechts een monitor/beeldscherm voor de tv-decoder in dit geval.

Haal de tv-decoder eens minimaal 2 minuten van de stroom en probeer het daarna nog eens.

Succes.

 


De TV ontvanger is een Arris VIP5202. Ik ga je advies volgen. Wordt morgen vervolgd.


U ziet wel het invoer vak waar het nummer moet komen te staan?


Gisteravond is het gelukt. De TV en de TV ontvanger nog een keer uit gezet en daarna weer aan. Toen werkte het invoeren van abonneenummer en pincode met de afstandsbediening. Bedankt voor de adviezen.


Ik heb hetzelfde probleem, het scherm om het abonnementsnummer in te voeren verschijnt wel, maar kan met geen mogelijkheid iets invoeren. Afstandsbediening wil niet verbinden met de tv-ontvanger en ook niet met de tv (Philips 32PFK5500/12). Intussen al een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar exact hetzelfde probleem. Tv en tv-ontvanger al tig keer opnieuw aangesloten en opgestart, helaas zonder resultaat. Alle combinatie codes voor de afstandsbediening bieden ook geen soelaas.
Heeft iemand een oplossing?

 


Ik heb hier ook last van. Heb je inmiddels een oplossing gevonden?


Erg vervelend, heb precies hetzelfde probleem. Iemand al met KPN gebeld? Waar ligt dit aan?


Ik heb het ook gehad met één van de twee kastjes. Bij het installeren van de eerste kon ik gewoon het abonnee nummer en pincode invoeren maar bij het tweede kastje op een andere tv zag ik wel het invoerveld voor het abonnee nummer en een knipperende cursor maar de AB weigerde. Maar dan ook op alles dus geen enkele knop op de AB deed iets.

Ik heb het opgelost door de ontvanger te resetten. Kon wel weer helemaal opnieuw beginnen maar toen lukte het wel.