Skip to main content

Hallo,

 

Waar ik ook zoek, kijk, naspeur, nergens maar nergens vind ik het abonnement van KPN, wel mijn XS4all, maar dat is tekort.

 

Aanvullen met 0000 werkt helaas niet.

 

Telefoon…. vergeet het maar zit al een HEEL UUR !!!!! in de wacht. Wat mis ik de service van XS4ALL.

 

Niet normaal dit.

 

 

Dat stond vermeld in de bevestiging  email welke je na de omzetting ontvangen hebt, maar probeer maar eens 4200 te zetten voor dat oude XS4ALL klantnummer.


Hoi @GewoonIk, rot dat het zo stroef verloopt met je abonnementsnummer. Ik lees dat je vanaf XS4ALL overgezet bent naar de techniek van KPN. Ik weet niet zeker of je het weet, daarom deel ik het voor de zekerheid in je topic: Als XS4ALL klant heb je toegang tot jouw eigen klantenservice en technische helpdesk. Gewoon op het telefoonnummer dat je gewend bent. Ook de andere contactmogelijkheden blijven bestaan. 

Verder ben ik benieuwd naar hoe het er nu voor staat. Ben je verder gekomen met de tip van @Dicksooo hierboven? 


420 voor het relatienummer van xs4all zetten. probeer maar, bij mij werkt het.


Ik had het nummer van XS4ALL gebeld, de after service is vervolgens zeer goed opgepakt door J####
 

420 ervoor heeft in mijn geval geen functie, nummer is echt compleet anders.


fijn dat het opgelost is. toch vreemd dat het bij iedereen anders schijnt te zijn...


Na daar even over nagedacht te hebben kan ik het verschil tussen 4200 bij mij en 420 voor het XS4ALL relatie nummer bij @hassey wellicht verklaren, mijn XS4ALL abonnement loopt al zo’n 25 jaar, mogelijk is die tijd korter bij @hassey en heeft zijn oorspronkelijke XS4ALL relatie nummer een cijfertje meer dan bij mij het geval was.

Hoe het kan dat het nieuwe KPN klantnummer bij @GewoonIk kennelijk geen relatie met het oude XS4ALL nummer heeft vind ik dan weer volkomen onverklaarbaar, net zoals dat het nummer bij hem kennelijk ook niet in de bevestiging email stond welke na de omzetting verstuurd was.


mijn abonnement is inderdaad een paar jaar korter, woonde in het buitenland en kwam terug in 2004. Sinds 2006 bij xs4all…  En ik ben een zij hoor 👩🏼,  maar dat kun je niet zien aan mijn alias 😉.


En ik ben een zij hoor 👩🏼,  maar dat kun je niet zien aan mijn alias 😉.

Awel, leermomentje mijnerzijds, zal voortaan proberen om ietwat slimmer te formuleren 🙄.


Voor het activeren van iTV zul je het iTV abonnementsnummer nodig hebben. Die is ongewijzigt als het account is over gezet op KPN. En de nummers worden op dezelfde manier gegenereerd als voor KPN. Je kunt aan het nummer geen verschil zien tussen (oud) XS4ALL klanten en KPN klanten. (Niet helemaal waar, mensen met het hele oude “000123...” abonnementsnummer zijn altijd KPN klanten).

Er is ook geen relatie tussen het iTV abonnementsnummer, en het XS4ALL (of KPN) klant/relatie-nummer. Dus ergens een getal voorzetten zal niets uitmaken. Volgens mij beginnen alle XS4ALL iTV abonnementsnummers met 200000...


iTV abonnementsnummer, dat kwartje was hier niet gevallen, waarschijnlijk omdat ik geen TV abonnement heb (wat mij betreft is TV al jaren terminaal ziek, het kotst voornamelijk reclame uit).

Maar ik begrijp dat iTV feitelijk helemaal niet opnieuw geactiveerd hoeft te worden na een migratie van XS4ALL naar de KPN systemen?


Klopt. Dat blijft gewoon werken als het goed is. Er veranderd wel wat op jouw internet aansluiting na de migratie, en dat kan helaas effect hebben op iTV. Ik weet niet precies waarom ze dit aanpassen, maar dat is iets vanuit het internet-domein. Technisch gezien veranderd er totaal niets voor de iTV aansluiting.


iTV abonnementsnummer, dat kwartje was hier niet gevallen, waarschijnlijk omdat ik geen TV abonnement heb (wat mij betreft is TV al jaren terminaal ziek, het kotst voornamelijk reclame uit).

Maar ik begrijp dat iTV feitelijk helemaal niet opnieuw geactiveerd hoeft te worden na een migratie van XS4ALL naar de KPN systemen?

@Dicksooo dat klopt, wat betreft de ontvanger. Maar als je tv via het web of via de app wilt kijken dan veranderd wel iets (KPN app ipv XS4ALL app, tv.kpn.com ipv tv.xs4all.nl), dus dan moet je ook opnieuw inloggen. Hiervoor kun je wel bij KPN die KPN ID gebruiken, maar (bijvoorbeeld als je die niet hebt) kun je dat ook met de abonnementsnummer doen.


Klopt. Dat blijft gewoon werken als het goed is. Er veranderd wel wat op jouw internet aansluiting na de migratie, en dat kan helaas effect hebben op iTV. Ik weet niet precies waarom ze dit aanpassen, maar dat is iets vanuit het internet-domein. Technisch gezien veranderd er totaal niets voor de iTV aansluiting.

@Jeroen-bart Engelen ik denk dat dit goed gezet wordt zodra je het service provider profiel in de Fritz box veranderd van XS4ALL naar KPN. (Het blijft ook wel op XS4ALL draaien, maar ja, dan krijg je dus misschien problemen.) Dit gebeurd trouwens wel automatisch als die Fritz box zo geconfigureerd is dat de service provider settings naar de box mag pushen. Dat doet KPN dan namelijk ook tijdens de overgang van XS4ALL naar KPN.


@Jeroen-bart Engelen ik denk dat dit goed gezet wordt zodra je het service provider profiel in de Fritz box veranderd van XS4ALL naar KPN. (Het blijft ook wel op XS4ALL draaien, maar ja, dan krijg je dus misschien problemen.) Dit gebeurd trouwens wel automatisch als die Fritz box zo geconfigureerd is dat de service provider settings naar de box mag pushen. Dat doet KPN dan namelijk ook tijdens de overgang van XS4ALL naar KPN.

Ik weet dat het automatisch goed hoort te gaan. Mijn ervaring is helaas dat dit voor sommige mensen toch niet goed gaat. En die hebben dan geen TV meer, of zwart beeld. Ik heb die klacht best vaak voorbij zien komen 😔

Vervelende, vanuit mijn perspectief, is dat dit dus geen iTV probleem is, maar een internet probleem. Alleen het enige symptoom is dat iTV niet meer werkt.