Skip to main content
Beantwoord

Af en toe geen geluid met TV+ i.c.m. Sonos

• April 9, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Hier ook af en toe geen geluid.

Sonos optische aansluiting op tv

Kpn  plus  kastje staat dan in home app op nul (volume)

Daar kun je het gewoon weer op gewenst volume zetten..

Waarom het volume op nul springt ben ik nog niet achter 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Atrois. Welkom op de KPN Community! Ja, raar fenomeen heb je mee te maken. 

Ik zie dat in het topic waar je reactie uit komt het is opgelost door de TV+ box eens stroomloos te maken. Zou je dat eens willen doen en dan pas na 30 secondes weer de TV+ box willen aanzetten? Als dit het niet oplost, dan kun je het wat rigoureuzer aanpakken met deze methode: Ga naar Instellingen (tandwieltje) > Apparaat > Apps > KPN TV+ > Gegevens wissen > Ok. Je bent dan verder geen gegevens kwijt. 

Laat maar weten of dit iets heeft uitgemaakt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 11, 2025

Hoi ​@Atrois. Welkom op de KPN Community! Ja, raar fenomeen heb je mee te maken. 

Ik zie dat in het topic waar je reactie uit komt het is opgelost door de TV+ box eens stroomloos te maken. Zou je dat eens willen doen en dan pas na 30 secondes weer de TV+ box willen aanzetten? Als dit het niet oplost, dan kun je het wat rigoureuzer aanpakken met deze methode: Ga naar Instellingen (tandwieltje) > Apparaat > Apps > KPN TV+ > Gegevens wissen > Ok. Je bent dan verder geen gegevens kwijt. 

Laat maar weten of dit iets heeft uitgemaakt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2025

Euh alle gegevens wissen ? En niets kwijt ?

Wat wis ik dan ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik heb het even AI gevraagd wat er precies gebeurt als je kiest voor ‘Gegevens wissen’ en dit is het antwoord: 

Wanneer je kiest voor 'Gegevens wissen' (Clear data), dan wis je alle gegevens die de app lokaal heeft opgeslagen. Dit betekent:

• Inloggegevens (je wordt uitgelogd)

• Instellingen en voorkeuren binnen de app

• Downloads of opgeslagen content binnen de app (als die lokaal werd opgeslagen)

• Accountinformatie (alleen lokaal opgeslagen data – niet je account zelf op een server)

• Voortgang of opgeslagen sessies (bijv. spelvoortgang die niet in de cloud staat)

Het is alsof je de app net opnieuw hebt geïnstalleerd, maar zonder dat je ‘m echt verwijdert en opnieuw downloadt. Daarom wordt het ook wel een soft reset genoemd. Bij de KPN TV+ app wordt je echter gewoon weer automatisch ingelogd, alleen je favoriete zenders en favoriete apps zijn niet meer opgeslagen. Al je opnames blijven bijvoorbeeld ook bewaard, want dat wordt niet opgeslagen in de app, maar op onze servers.