Skip to main content

Wanneer ik een programma verwijder die voor opname staat ingepland, wordt alleen 1 aflevering verwijderd. Ik wil dat de hele serie die staat ingepland wordt verwijderd zoals voorheen het geval was. Het wordt notabene ook nog eens in het scherm vermeld dat wanneer een aflevering onderdeel uitmaakt van een serie dat alle geplande opnames komen te vervallen, maar dat is niet het geval. Ik heb de ontvanger al weer opnieuw opgestart maar dit haalt niets uit. En waarom worden er sinds de nieuwe software update allerlei programma’s die ik in het verleden al gezien heb weer opnieuw zonder mijn invloed ingesteld dat ik die wil opnemen?

Hallo @Jeroen Graaf,

Veelgehoord probleem en ik sluit mij hier ook bij aan. Het volledige beheer van de opnames is gewijzigd in beperkt beheer. Wat eigenlijk betekend dat je de geplande opnames alleen kan beheren als de opname in de gids gepland staat. Voorheen kon dit ten aller tijde. 
Daarnaast worden herhalingen van series bewust wel opgenomen, omdat het soms misgaat omdat een zender de data te laat aanpast of ineens een programma schrapt. Om dan te voorkomen dat je de hele opname mist, neemt de ontvanger voor de zekerheid nogmaals de serie op. Is wat voor te zeggen.  Ik hoop dat ze het volledige beheer snel weer terugzetten. 


Dank je voor jouw reactie Chris, ik ben erg benieuwd of aan de hand van mijn bericht ook daadwerkelijk actie wordt ondernomen door KPN. Als ik een serie inplan om op te nemen moet ik kiezen of ik 1 aflevering of het hele seizoen wil opnemen. Als ik vervolgens hele seizoen kies, wordt er maar 1 aflevering ingepland. Ik wil dat dit daadwerkelijk opgelost wordt en daar niet met jou of andere deskundigen die geen beslissingsbevoegdheden hebben over praten op een forum waar ik in het ongewisse blijf. Dus :

 

Geachte heer/mevrouw van KPN,

 

  • Kunt u ervoor zorgen dat het opnemen/verwijderen en inplannen van series naar behoren werkt? (zie vorige bericht)
  • Ik wil weten of de blauwe balk onderin tijdens het vooruitspoelen van programma’s weggemaakt kan worden, zodat ik een programma op dubbele of vierdubbele snelheid kan volgen. Ik ben een snelle lezer en ik kan zo een programma kijken in de halve tijd. Door die blauwe balk verdwijnt de ondertiteling en vervalt deze mogelijkheid die ik voorheen wel had.
  • Ik wil zelf de controle houden op programma’s die ik opneem, dus de in het verleden ingestelde programma’s wil ik niet automatisch weer ingesteld hebben. Kunt u dit voor mij oplossen?
  • Ik zou graag zien dat u uw klantenservice verbetert, anno 2020 met zo’n bedrijf als de uwe en dan niet beschikken over een correspondentie kanaal via e-mail beschouw ik als zeer klantonvriendelijk.

Met vriendelijke groeten in afwachting van uw antwoord verblijf ik,

 

Jeroen Graaf

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy