Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een probleem dat waarschijnlijk gerelateerd is aan wat hier omschreven wordt: 

. Sinds ongeveer een week merk ik dat alle eerder opgenomen afleveringen van ingeplande serie-opnames verdwenen zijn. Alleen de meest recente aflevering is nog overgebleven. Het lijkt erop dat, zodra er een nieuwe aflevering wordt opgenomen, alleen die nieuwste aflevering nog overblijft en de eerdere afleveringen worden gewist.

Dit is inmiddels gebeurd met meerdere series van meerdere zenders, waaronder NPO3, RL4 en BBC1. De opnames zijn nergens meer te vinden: niet via de tv-ontvanger, niet op iTV / tv.kpn.com, niet in mijn mobiele Android-app en niet in de Apple-tablet-app. In beide gevallen heb ik trouwens de meest recente app-versie. Er zijn geen updates beschikbaar, dus daar kan het niet aan liggen.

De op https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.epg&hl=nl&pli=1 genoemde oplossingen bieden voor mij geen aanknopingspunten.

Heel zonde voor deze betaalde dienst. Kunt u mij helpen dit op te lossen? Hartelijk dank!

Hoi @Amphi04, welkom op ons forum!
Je opnames horen niet zo snel al te verdwijnen. Ik heb meteen een aantal vragen voor je.

  • Wat voor tv ontvanger gebruik je?
  • Heb je concrete voorbeelden van opnames die je maakt en die verdwijnen?
  • Hoe heb je deze opnames ingepland? Via de TV ontvanger of online?
    • Kun je allebei eens proberen?
  • Verwijder je ook wel eens iets?

We hebben ook een algemeen topic met stappen om storingen op te lossen met je TV ontvanger:


Als je hierover liever telefonisch contact hebt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402


Bedankt Thomas!

In antwoord op je vragen:

  1. De gegevens van mijn ontvanger: HDMI, HMB2260 V2.
  2. Het lijkt allemaal vrij willekeurig. Sommige serie-opnames verlopen goed, andere niet. Een paar concrete voorbeelden waarbij het mis is gegaan: a. Een serie-opname van “Dragons’ Den” op BBC1. Eerst stonden hier drie opnames van in mijn overzicht. Maar na de laatste opname van vrijdag 15 september waren de eerdere drie verdwenen. Alleen de meest recente (vierde) aflevering was nog over. //  b. Een serie-opname van “Shadowland” op NPO1. Aanvankelijk stond natuurlijk alleen de eerste aflevering bij mijn opnames. Maar na de tweede aflevering van vrijdag 15 september was de eerste verdwenen en was alleen aflevering 2 nog over. // c. Een serie-opname van “Samen uit, samen thuis” op RTL4. Als ik het me goed herinner, stonden er eerst circa vier of vijf opnames in mijn overzicht. Na een uitzending van omstreeks woensdag 13 september (of zondag 17 september, dat weet ik niet meer precies) was alleen de meest recente aflevering nog over en waren de eerdere afleveringen uit mijn opnames verdwenen.
  3. Ik plan vrijwel alle opnames online via de Android-app, en heel af en toe ook via de Apple-app  op mijn tablet. De tv-ontvanger gebruik ik hier zelden voor. Ik kan het proberen, maar het zal een tijd duren voordat ik weet of serie-opnames die via de tv-ontvanger zijn ingepland probleemloos verlopen. 
  4. Ja, ik verwijder regelmatig opnames. Hier gebeurt in de Android-app ook iets raars mee. Als ik een opname verwijder, lijkt die aanvankelijk verdwenen te zijn. Maar als ik dan terugkeer in de app, staat de verwijderde opname toch weer in het overzicht. Als ik dan nogmaals een poging doe om de betreffende opname te verwijderen, lijkt dat opnieuw te lukken. Maar vaak zijn er wel drie of vier pogingen voor nodig om de aflevering echt weg te krijgen. En soms gebeurt er iets nog vreemders, namelijk dat in plaats van de opname die ik verwijderd heb, andere opnames verdwenen zijn, waarvan ik zeker weet dat ik die niet verwijderd heb. Volgens mij zijn dat opnames die in de lijst boven of ander de opname staan die ik meerdere keren geprobeerd heb te verwijderen. Zo ben ik dus eerder ook al opnames kwijtgeraakt. (Dit probleem heb ik een tijd geleden gemeld bij XS4All, maar toen is er geen oplossing geboden. Ik kreeg alleen het advies om de app te updaten, maar die was al geüpdatet.) Vanwege die problemen verwijder ik opnames nu meestal via de tv-ontvanger. Dat lijkt geen problemen op te leveren. Ook staan verwijderde opnames die nog wél in de app zichtbaar zijn, níet bij de opnames op de tv-ontvanger. In de afgelopen weken heb ik wel weer een paar keer geprobeerd om een opname via de app te verwijderen, om te testen of dat nu probleemloos gaat. Maar dit leverdere hetzelfde resultaat op: de verwijderde opnames bleven zichtbaar in de app (en niet in het overzicht van opnames van de tv-ontvanger). Het probleem dat al speelde in de XS4All-app doet zich in de KPN-app dus nog steeds voor.

Hopelijk heb ik hiermee voldoende informatie gegeven. Alvast bedankt voor de hulp 🙂!


Ah duidelijk, dat sluit wel een hoop uit.
Ik heb hier niet echt een verklaring of directe oplossing voor.
Wat ik ergens vermoed is dat bij het verwijderen van een ander programma (onterecht) deze opnames verwijderd worden.

Ik zie dat je ook al een paar andere topics hebt gevonden, daar wordt ook nog genoemd het via de browser te proberen via https://tv.kpn.com/ of via een andere TV ontvanger als je die hebt.


Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie. Ik denk niet dat de recente problemen door het verwijderen van andere opnames in de app komen. Opnames verwijderen via de app heb ik een paar weken geleden weer eens geprobeerd, maar dat ging niet goed. Daar ben ik dus weer mee gestopt, en sinsdien heb ik alleen nog maar opnames via de tv-ontvanger verwijderd. De afleveringen van serie-opnames verdwenen in weken waarin ik voor het verwijderen van opnames alleen de tv-ontvanger en niet de app heb gebruikt.

Zoals eerder aangegeven zijn de opnames ook uit mijn overzicht in de browser verdwenen. Ik heb inderdaad topics van anderen gevonden, maar daarin heb ik geen oplossing gezien. Een van uw klanten die een andere tv-ontvanger probeerde, was daar niet mee geholpen.

Dit probleem lijkt mij dus nog niet opgelost. Wat kun je verder aanraden? Dank je wel 🙂!


Bedankt voor de toelichting @Amphi04!

Het laatste wat ik zo nog kan bedenken, is om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je door deze link te openen (bij stap 3). Misschien heb je dat onlangs nog gedaan maar dat haal ik er niet meteen uit. Hopelijk zorgt dat voor de gewenste verbetering. We zien je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :) 


Bedankt JanZ_, dat zal ik proberen. Maar ik neem aan dat dat het probleem met de app niet op zal lossen? Die staat inmiddels vol met afleveringen die ik wel verwijderd heb (hetzij via de app,  hetzij via de tv-ontvanger), maar die simpelweg niet uit het overzicht verdwijnen.