Skip to main content

Graag wil ik een ervaring kwijt/delen…

Vorig jaar (2022) heb ik meegedaan met de testgroep waarin het huidige KPN TV+ werd uitgerold. Mijn feedback was overwegend kritisch, desondanks heeft KPN begin 2023 TV+ uitgerold voor haar klanten. Er werd aangeboden aan de testgroep om definitief de overstap te maken naar TV+ en ik heb de keus gemaakt dat te doen.

Ik heb (erg) veel problemen ervaren en daarover een schriftelijke klacht ingediend. Ik moet zeggen: KPN heeft mijn brief serieus opgepakt en is er actief mee aan het werk gegaan. Ik kreeg zelfs een inidividueel contactpersoon binnen KPN gekoppeld aan mijn problematiek. Hoewel er oprechte bedoelingen waren vanuit KPN, bleek in de praktijk dat er niet meer gebeurde dan meegaan met de updates die in algemene zin aan alle gebruikers werden aangeboden. Intussen bleven al mijn problemen bestaan: niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer. 

Na 5 maanden vond ik het welletjes en heeft KPN op mijn verzoek het jaarcontract (kosteloos) opengebroken zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Die provider is Ziggo geworden. Bij Ziggo zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor mij een opluchting om te merken dat het dus echt niet aan mijn infrastructuur lag: ik gebruik exact dezelfde kabels en het werkt. Het werkt snel. Het werkt nu bij een andere provider wél zonder problemen.

Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…

@J.D.P en hoe help jij mensen met de informatie die je geeft?

Voel je je aangevallen? Snap ik ,jij bent één van de degenen die ik bedoel hier,,hoe ik een ander hier help door eerlijk te zijn  en gasten zoals jij tegen te spreken, vraagje krijg je een vergoeding van KPN door onzin hier te verkopen? 

Ik bemoei me hier alleen als het om android ga want daar heb ik verstand van,,wat ik hier merk kpn kenners hebben overal verstand van ook al worden ze klem geluld, blijven vol houden en mee lullen, triest om te lezen,wat kpn zou moeten doen vernieuwen  al die betweters eruit schoppen 


Graag wil ik een ervaring kwijt/delen…

Vorig jaar (2022) heb ik meegedaan met de testgroep waarin het huidige KPN TV+ werd uitgerold. Mijn feedback was overwegend kritisch, desondanks heeft KPN begin 2023 TV+ uitgerold voor haar klanten. Er werd aangeboden aan de testgroep om definitief de overstap te maken naar TV+ en ik heb de keus gemaakt dat te doen.

Ik heb (erg) veel problemen ervaren en daarover een schriftelijke klacht ingediend. Ik moet zeggen: KPN heeft mijn brief serieus opgepakt en is er actief mee aan het werk gegaan. Ik kreeg zelfs een inidividueel contactpersoon binnen KPN gekoppeld aan mijn problematiek. Hoewel er oprechte bedoelingen waren vanuit KPN, bleek in de praktijk dat er niet meer gebeurde dan meegaan met de updates die in algemene zin aan alle gebruikers werden aangeboden. Intussen bleven al mijn problemen bestaan: niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer. 

Na 5 maanden vond ik het welletjes en heeft KPN op mijn verzoek het jaarcontract (kosteloos) opengebroken zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Die provider is Ziggo geworden. Bij Ziggo zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor mij een opluchting om te merken dat het dus echt niet aan mijn infrastructuur lag: ik gebruik exact dezelfde kabels en het werkt. Het werkt snel. Het werkt nu bij een andere provider wél zonder problemen.

Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…

Beste Adam goed dat je dit met ons wil delen en daarvoor dank.

Een aantal punten van je issues herken ik en heeft bijna iedereen heeft hier last van gehad (of nog last van)

Persoonlijk denk ik dat KPN dit wel goed opgelost heeft om je contract te ontbinden en ik denk dan ook als meer mensen dat hadden geweten er veel mensen opgestapt waren in de beginperiode.

wat de decoder betreft is het in de markt gezet om te laten ontwikkelen door de klanten zelf, je zet dus een basisproduct neer en de issues die daaruit voorkomen bouw verder op dit is een ontwikkeltraject wat veel geld bespaard voor KPN.

Voor de klanten die daar mee geconfronteerd worden is het soms een frustratie of zoals bij jouw een hoofdpijndossier.

Als ik naar de STB kijk DIW7022 zie ik dat deze goed op weg is naar een wat stabielere versie echter vraag ik mij af of dit voor 100 % gaat lukken.

Voor de mensen die geen smart tv hebben kan deze decoder handig zijn door de integratie van de streamingdiensten zoals Netflix,Disney Prime enz

Voor de mensen die als een smart tv hebben zie ik persoonlijk de meerwaarde niet echt hier van al is het wel makkelijk om de F1pro app te runnen dat heeft KPN goed gedaan.

Voor de rest zie ik niet echt het voordeel of het gebruiksgemak ik loop nog steeds tegen het feit op dat ik mijn inziens veel te veel schermen door moet klikken om simpelweg tv te kijken.

Daarnaast het regelmatig ongewenst vastlopen of rebooten maakt het er ook allemaal niet beter op.

Maar dat is mijn ervaring ik weet ook dat er hier mensen zijn die totaal geen enkel issue gehad hebben sinds de beta testen en die vinden het helemaal top.

Wat dat betreft heeft iedereen wel een mening over dit product mijn inziens alles behalve stabiel en veel te storing's gevoelig zie de topics hier dagelijks.

Maar nogmaals er zijn mensen die vinden het top en dat is dan ook prima lijkt mij.

Ik begrijp je keuze om over te stappen en wellicht dat er nog klanten volgen die jouw verhaal gelezen hebben om gewoon no nonsens tv te kunnen kijken.

Veel kijkplezier en nogmaals goed dat het hier verteld heb.

mvg

 

 


 

Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…


Je kan bij Ziggo korting krijgen via Vodafone, dan krijg je dubbele data, extra zenders etc.
Ik ben zeer tevreden met ons gezamelijke Red Together abo, voor 39,50 euro gezamelijke datapot van 200gb, onbeperkt bellen/sms voor zijn tweeen maandelijks en buitenland 40gb pp
Daarnaast kortingen etc.


@J.D.P en hoe help jij mensen met de informatie die je geeft?

Voel je je aangevallen? Snap ik ,jij bent één van de degenen die ik bedoel hier,,hoe ik een ander hier help door eerlijk te zijn  en gasten zoals jij tegen te spreken, vraagje krijg je een vergoeding van KPN door onzin hier te verkopen? 

 Ik ben nieuw in de tv+ box wereld dus ik heb niet de ellende in het begin meegemaakt maar ik moet zeggen dat het nu heel aardig werkt. De lipsync problemen heb ik kunnen oplossen door de tv en tv+ box op “ doorloop” te zetten. 
Ik heb in ieder geval niet de behoefte om terug te keren naar de oude Arris, al was het alleen maar om de betere beeldkwaliteit.


@J.D.P en hoe help jij mensen met de informatie die je geeft?

Voel je je aangevallen? Snap ik ,jij bent één van de degenen die ik bedoel hier,,hoe ik een ander hier help door eerlijk te zijn  en gasten zoals jij tegen te spreken, vraagje krijg je een vergoeding van KPN door onzin hier te verkopen? 

 

Hallo @JDP, ik werd op dit bericht geattendeerd en ik wil je vragen om dit soort opmerkingen achterwege te laten. We hebben allemaal een mening en die hoeft niet altijd overeen te komen. Dat neemt niet weg dat we dan wel respectvol naar elkaar blijven. Ik wil je ook wijzen op onze huisregels, dank voor de medewerking!