Skip to main content

Dagelijks 1 a 2 keer stopt het afspelen van een opname midden in de opname. Het systeem probeert vervolgens de opnames weer op te halen maar geeft na een paar minuten foutmelding AVS-TO-0001. De oplossing is dan de ontvanger maar weer eens uit te zetten en n 30 seconden weer aan te zetten.

Dan zijn de opnames er weer maar moet ik wel vanaf het begin verder spoelen naar het punt waar deze was afgebroken. Zeer irritant.

Is er een echte oplossing?

Hi @BeMe, welkom op ons forum. Als je lekker naar een opname zit te kijken, dan is het erg vervelend dat hij ineens stopt en dat je de tv-ontvanger moet herstarten om de opname weer te kunnen kijken. Zou je de tv-ontvanger eens kunnen resetten? Dit lost in veel gevallen de problemen op. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, kun je dan aangeven hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel, zit er een switch of ander apparaat tussen of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? Zo krijgen we een duidelijker beeld van de situatie.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ron, sorry dat ik je eerste reactie niet heb gezien.

Ik heb de tv-ontvanger al een aantal keren gereset maar zonder succes. De tv-ontvanger maakt gebruik van een draadloze verbindingsset. Deze heb ik al een keer omgewisseld met een andere die ik gebruik, ook dit was geen succes. 


Hi @BeMe, ik neem het even over van Ron in verband met verlof :slight_smile:

Je geeft aan dat je meerdere draadloze verbindingsadapters in huis hebt, daardoor doe ik de voorzichtige aanname dat je meer dan 1 tv-ontvanger gebruikt. Zou je eens een andere ontvanger op deze locatie willen installeren? Op die manier kunnen we testen of de ontvanger zelf de boosdoener is, of dat we toch op zoek moeten naar een andere oorzaak. Hoor graag je bevindingen!


Hoi Maja, ik heb inderdaad twee ontvangers en alleen maar problemen met één van deze. Ik zal straks de ontvangers omwisselen.

Ik heb trouwens de laatste dagen een extra probleem. Eén tot twee keer per dag zit je naar een opname te kijken en opeens stopt de opname met foutmelding STB-REC-01. De TV springt naar de gewone TV en er zijn op dat moment geen opnames meer beschikbaar. Na opnieuw opstarten zijn de opnames er weer en kan je weer naar de betreffende opname kijken. De opname start wel weer vanaf het begin en geeft niet aan tot waar je al had gekeken.


Ietsconcreter over het tweede probleem: 

Je kijkt naar een opname. Opeens springt je scherm op zwart en na zo'n 20 seconden springt het scherm weer naar de gewone tv. Als je op dat moment kiest voor opnames krijg je foutmelding STB-REC-01. Na een paar minuten kan je de opnames weer wel ophalen. De opname waarnaar je keek begint dan wel weer van voor af aan en gaat niet verder waar je gebleven was.


Bedankt voor de duidelijke uitleg over het 2e probleem! Speelt dat probleem bij beide ontvangers? Of ook alleen bij die ene? Is het omwisselen al gelukt? Hoor het allemaal graag!


Ik heb de ontvangers omgewisseld en een ruime week geprobeerd. Helaas zijn de problemen gebleven. Nog steeds stopt regelmatig een opname waar je naar kijkt. Scherm wordt zwart en na zo'n 30 seconden komt het scherm terug op de actuele tv. Als je de opname weer wilt opstarten krijg je foutcode AVS-TO-0001. Na een paar minuten zijn de opnames weer op te halen. Helaas begint de opname wel weer bij het begin en moet je doorspoelen naar het moment waar deze afbrak. 


Jammer dat het nog steeds mis gaat @BeMe :slight_frown:

Wat me niet helemaal duidelijk word uit je bericht, is of het probleem na het omwisselen alleen met die ene ontvanger is blijven ontstaan, of dat het met de andere ontvanger exact hetzelfde gaat? Hoor dat graag zodat ik weet in welke hoek we dit moeten zoeken!


Het probleem is, ook met de andere ontvanger, gebleven. De probleem-locatie is aangesloten met de draadloze verbindingsadapters. De andere locatie is bekabeld maar wordt ook nooit gebruikt voor het kijken naar opnames.

Het probleem geeft dus twee foutcodes. De ene keer de AVS-TO-0001, de andere keer STB-REC-01. In de meeste gevallen, minstens één keer per dag, tijdens het kijken naar opnames. Ook regelmatig bij terugkijken uit de gids of bij het ophalen/bekijken van de opnames.


Is het mogelijk om de ontvanger bij de probleemlocatie -tijdelijk- bekabeld aan te sluiten? Op die manier kunnen we testen of het probleem bij de draadloze verbinding gezocht moet worden of dat er toch iets anders speelt. Op dit moment kan het nog beide kanten op :thinking:


Helaas kan ik de aansluiting niet bekabelen. Wel steeds meer problemen met, alleen, de opnames. Het gebeurt minder dat het afspelen van de opname zomaar stopt. Maar nu heb ik vaak (dus meerdere keren per dag) dat als je de opnames wilt starten de foutmelding STB-zap-01, video niet gevonden, een probleem in het netwerk.

Een andere veel voorkomende fout is dat je tijdens het kijken naar een opname en je deze, tijdens een reclameblok, 5 minuten of 30 sec. wilt doorspoelen het systeem daar niet op reageert. Dan ook niet reageert als je het via 2*, 4* enz. vooruitspoelen probeert. De opname blijft dan gewoon doorlopen om vervolgens na 1 a 2 minuten vast te lopen, op zwart te gaan. Na een paar minuten krijg je dan ook melding STB-zap-01. Dit is zo frustrerend en begonnen toen de optie kwam dat je 5 minuten kon doorspoelen.


De problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ondanks nieuwe software en, voor de zoveelste keer, opnieuw een reset van de tv-ontvanger.


Mijn excuus @BeMe, op de één of andere manier heb ik je bericht van de 27e helemaal gemist en er dus niet op gereageerd :slight_frown:

Jammer dat de problemen nog steeds aanwezig zijn en zo het plezier van het kijken van opnames een beetje vergallen. 

Aangezien het probleem met beide ontvangers speelt (op de probleemlocatie) ben ik toch wel erg benieuwd of het puur op deze locatie speelt op niet. Mag ik vragen waarom het niet lukt om de ontvanger daar - tijdelijk-  bekabeld aan te sluiten?

Je hebt verder aangegeven dat er op de andere locatie niet naar opnames wordt gekeken, zou je dat nu toch eens willen testen? 


De afstand tussen de Experia box en de TV-ontvanger is zo'n 20 meter. Ik heb helaas niet zo'n lange kabel. Ik zal de andere (bekabelde) locatie ook wat vaker testen.


Hmm, dan snap ik dat dat lastig gaat, de kabels die wij in het assortiment hebben zijn 10 meter dus ik kan je ook niet aan een langere kabel helpen :grimacing: Dan ben ik nu voornamelijk heel erg benieuwd hoe het op de andere locatie gaat, als je daar geen problemen ervaart, acht ik de kans toch aanwezig dat we dit in de richting van de draadloze verbindingsset moeten zoeken, aangezien dat het enige verschil is tussen de 2 aansluitlocaties. Nu ik dit typ bedenk ik me dat er nog een verschil is, namelijk de poort van de Experia Box waar de ontvanger op aan is gesloten. Zou je de stekkers voor de beide ontvangers een van plek willen wisselen? Wellicht dat dit nog een verschil maakt!