Skip to main content

Sinds een paar weken (na invoering nieuwe menu's?) problemen bij afspelen opnames of hestartte programma's.

Het laatste wat ik had was bij een herstart van Nieuwsuur. Het scherm ging even op zwart en sprong schijnbaar over naar de direkte uitzending, maar met overslaan van een stuk. Terugspoelen ging niet. Opnieuw starten en doorspoelen naar hetzelfde punt gaf hetzelfde probleem, maar met een grotere sprong. Pas nadat het hele programma afgelopen was kon ik opnieuw opstarten, doorspoelen, en verder gaan waar ik was gebleven.

Soortgelijke problemen gehad met opnames.

Ik zit bij XS4all met een Arcadyan-decoder, maar dat maakt waarschijnlijk allemaal niet uit. Ik heb geen foutmelding ‘STB-ZAP-01‘ o.i.d.

 

Ondertussen gevonden op https://www.xs4all.nl/storingen/

Zou hier op kunnen slaan.

 

12-10-2020 Storing - Opnames en On Demand - Televisie van XS4ALL

Gemeld door David op 12-10-2020, 22:12
begintijd: 22:10, duur: Onbekend

Terugkijken van programma's op de tv-ontvanger is momenteel gedeeltelijk of geheel verstoord. Ook kunt u hinder ondervinden op Televisie.xs4all.nl en onze Televisie app. Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.


Hoi BelBob, het is natuurlijk irritant als je iets kijkt en het beeld gaat terug naar live tv. Het lijkt inderdaad met het nieuwe menu te maken te hebben wat momenteel onderzocht wordt. Soms kan het nog wel eens helpen om de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten zoals hier: Frisse start staat beschreven. Ik hoop in ieder geval dat de ontwikkelaars snel met een vernieuwde update komen!


Reageer