Skip to main content

Ik kijk regelmatig opgenomen programma's terug vanaf mijn windows 10 laptop.

Dat doe ik via KPN itv online. Als ik een programma's of film bekijk wordt na een paar minuten het beeld en geluid onderbroken , een hapering dus. Na een paar seconden gaat het weer verder, maar een korte tijd later gebeurt weer hetzelfde.

Op die manier is het een ergenis om een film terug te kijken.

Ik heb al verschillende browsers geprobeerd. Windows Edge, Google Chrome en ook Firefox.

Ze geven alle drie hetzelfde probleem.

Wie weet de oplossing?

Hoi @AnneWolf, welkom bij ons op het forum, Dat is typisch inderdaad, we gaan met je meedenken. Daarvoor hebben we wat meer informatie nodig:

  • Heb je naast de verschillende browsers ook gekeken of dit zich bij verschillende zenders/uitzendingen voordoet of dat het vooral bij een is?
  • Hoe is de laptop verbonden met internet, is dat met een kabel of draadloos?
  • Als je diezelfde programma's via een tv-ontvanger probeert terug te kijken, spelen ze dan wel goed af of vertonen ze hetzelfde?

Hoi Jasper,

Het probleem doet zich alleen voor bij het terugkijken van opgenomen programma's.

De laptop is via een kabel met internet verbonden.

Via de TV ontvanger doer alles het prima.

Dus samenvattend: 

Via mijn bekabelde windows10 laptop treden er haperingen op (zowel geluid als beeld) bij het afspelen van opgenomen programma's, ongeacht de Browserkeuze!

 

Rara, hoe kan dat?

Groet.


Dank je voor de toelichting @AnneWolf, het is niet een probleem met de opname dus. Wat het wel is is de vraag dus. Voor de volledigheid, is het bij elke opname het geval, of is het bij een specifieke zender het geval?


Hoi Jasper,

 

Het gebeurt bij elke opname ongeacht van welke zender!

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Groet.


Het maakt het plaatje wat duidelijker, maar ik heb nog geen idee wat het kan zijn. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken wat ik kan zien.