Skip to main content

Vrijdag 25-09-2020 is er na veel bellen met KPN een monteur geweest.

Het signaal is te zwak voor 2 tv's en er zou een kabelbeschadiging buiten in de straat zijn.

Gemeten is dat ik 24 km van de centrale af zou wonen maar deze staat 2 smalle straten verder.

Maandag 28-09-2020 zou hij een monteur laten komen en de kabelbeschadiging laten opsporen.

Er is geen monteur geweest en geen mensen om de kabelbeschadiging op te sporen.

Toen ik maandag belde werd gezegd dat ik dinsdag 29-09-2020 gebeld zou worden.

Er is niet gebeld. Daarda heb ik weer gebeld met KPN toen zou woensdag tussen 15 en 17 uur gebeld worden.

Er is niet gebeld.

Plotseling kreeg ik woensdagavond 19 uur een bericht op mijn telefoon dat er donderdag 1-10-2020 tussen 8 en 10 uur een monteur zou komen.

Er is geen monteur komen opdraven.

Speelt KPN nu een spelletje met mij, hoe zit dat ????

Hoi @LUHULIMA-VOS, welkom op het forum! Ik heb meteen even met je meegekeken!
Ik zie dat je storingsticket nog openstaat en op 1-10 om een uur of 2 gekoppeld is aan een groter storingsticket. Daar komt 08-10 een monteur langs (in de centrale of ergens bij de kabel). Mijn collega's zouden je hier ook van op de hoogte moeten houden/stellen. Ik begrijp dat dat niet gebeurd is, excuses daarvoor! Ik ga er vanuit dat het donderdag in de loop van de dag opgelost gaat worden!


Er is veel in de communicatie mis gegaan: sinds dat KPN helemaal overging van analoge naar digitale uitzending.

De telefoontjes die ik daarna met de hulpdienst van KPN pleegde sloeg helemaal nergens op.

Mijn tv's ontvangers en 3 dvd's waren vanaf het eerste begin sterk verouderd.

Het signaal wat aan mij wordt doorgegeven is te laag en er is een breukje in de kabel.

De afstand die werd gemeten is 24 km, wat dus niet klopt.

De vorige monteur heeft doorgegeven wat er aan de hand was en welke afspraak hij had gemaakt.

Echter doordat die monteur ziek werd kwam er een kink in de kabel.

De afdeling KPN Planning had vergeten dit op te pakken en of vergeten aan een ander door te geven of de afspraak met mij af te zeggen.

De laatste monteur die wel bij mij kwam heeft uiteindelijk een goede afspraak doorgebeld waar ik bij was.

Donderdag in de ochtend komt er een meetwagen omdat er een breuk ergens buiten is.

 Hopelijk zal alles goed koem.

Met vriendelijke groet,

A.V.


Er zijn 2 monteurs 19 en 20-10-2020 geweest.

2 Grote kuilen werden gegraven, maar de kabel is erg oud en versleten.

2 Breuken zitten in de kabel en daarom is er een grote reparatie geweest van een paar meter kabel.

Echter het resultaat is 0,0 en is nog hetzelfde voordat KPN overging van analoge naar digitale uitzending.

Toen de monteurs klaar waren heb ik gevraagd bij mij binnen te kijken naar het resultaat, maar dat wilden zijn niet want zij zijn buitendienstmedewerkers.

Mijn buurman heeft ook problemen en hem hebben zij € 50 laten betalen, want de kabel was beschadigd met een spade.

Maar dat kan helemaal niet want daar is de straat / stoep nooit open geweest.

De andere monteur van die 2 had mij verteld dat de breuk is ontstaan doordat de koperen kabel verouderd is en dat als er een vrachtwagen overheen rijdt de kabel spontaan kan breken.

Hoe komt mijn buurman weer aan zijn € 50 terug.

Al met al nu ligt de straat en stoep open want de hele elektrabuurt wordt opgeknapt.

Waarom weten 3 binnenmonteurs en te vertellen wat er aan de hand is, maar wordt het probleem niet in samenwerking en adequaat verholpen.

Het komt allemaal zo amateuristisch over.

Opnieuw is mijn aansluiting door KPN doorgemeten, en inderdaad komt er een te zwak signaal terug.

Wat moet er nu gebeuren?????

 

 


Hi @LUHULIMA-VOS. Ik zie nog altijd dat de technische dienst dit in behandeling heeft. Zij nemen contact met je op wat betreft dit probleem.  Volgens mij gaan ze een nieuwe meting starten. Indien je buurman onterecht kosten in rekening heeft gekregen, kan hij het beste even contact opnemen met de klantenservice. Dat zal via de contractant zelf moeten gaan.


Inderdaad is op donderdag 23-10-2020 iemand van KPN geweest en het signaal is in de centrale en op nog een punt aangepast.

Eindelijk is mijn probleem opgelost.

Maar… op woensdag 28-10-2020 is het weer hetzelfde euvel.

De tv op de slaapkamer geeft weer aan : zender niet beschikbaar.

De tv in de huiskamer heb ik weer op sd in plaats van hd gezet en nu doet de tv op de slaapkamer het weer.

Alleen mijn vrouw ziet slecht en het beeld van de tv in de huiskamer is weer zwak.

Er wordt nu in de Tuinstraat druk gewerkt met een grote kraan om de riolering te vernieuwen, maar ik weet niet of het daardoor komt.

Wie kan ik bellen, ik ben het telefoonnummer van de technische dienst kwijt.

Kunt u mij daarmee helpen?


Paul,

Ik heb toch maar weer het gewone telelfoonnummer 08000402 gebeld.

Hier kreeg ik een mevrouw die mij vriendelijk en begrijpend te woord stond.

De opdracht van de monteur die het signaal voor mij verbeterd had, staat nog open.

Het probleem wordt dus weer doorgegeven en t.z.t. merk ik dan wel weer.

Dit was een heel ander gesprek dan de voorgaande gesprekken.

Nu heb ik weer het gevoel dat er aan gewerkt wordt, al hoeft het niet direct.

Maar ik weet dat er aan gewerkt wordt en voel ik mij al een heel stuk geruster.


Weer 2 weken later en heb nog steeds dezelfde storing. Maar de straat is opengebrokendus misschien ligt het daaraan dat er verder niet aan gewerkt is. Maar ik heb hier al eerder gezegd dat een kleine mededeling of telefoontje wel op z'n plaats is. Ik ben dus maar een nummer en moet maar afwachten totdat deze klus is opgelost. Communicatie naar de klant kent KPN waarschijnlijk niet.


Hoi Adri, bedankt voor je terugkoppeling! Op dit moment staat er voor jou persoonlijk geen storingsmelding meer open dus word je helaas niet meer automatisch op de hoogte gehouden van deze zaken. 

Bij hele grote werkzaamheden en dergelijke sturen wij vaak bericht dat er op een bepaalde tijd en datum je aansluiting niet/minder beschikbaar is.

In dit geval zit het er waarschijnlijk net een beetje tussenin. Ik kan ook niet precies zien wie er bij jou in de straat bezig is of wat ze aan het doen zijn.
De netwerkbeheerder hebben geen klantgegevens bij dit soort storingen/werkzaamheden dus word je helaas niet altijd op de hoogte gehouden.

Dat gezegd hebbende zie ik dat het zelfde probleem inderdaad weer terug lijkt te zijn. De lijn meet vanaf hier wel stabiel maar is wederom weer 17Mbit/s. We kunnen natuurlijk wel wachten tot het probleem zichzelf oplost maar eigenlijk zou ik hier het liefst weer actie op ondernemen.

Mogelijk moet ik hiervoor nog wel je experiabox resetten (voor mijn interne stappenplan) is het goed als ik dat dadelijk doe? Als er een monteur nodig is, wanneer zou jou dat de komende dagen het beste uit komen?


Goeienavond Thomas,

Bedankt voor de reactie en fijn dat je dit hebt gelezen.

De experiabox resetten kan dat volgende week op een dag b.v. maandag of woensdag.

Een monteur kan op elke dag komen, is geen bezwaar.

Alleen geef even een mailtje naar **mailadres** als dat mogelijk is.

Ik wacht wel af.

Alvast bedankt.

Mvrgr. Adri Vos


Dat is prima hoor, ik kan hem vandaag ook resetten maar als je dat liever morgen hebt doe ik dat! Zodra ik een monteur inplan krijg je daar per sms en e-mail een bevestiging van. Ik zal je er hier dan ook nog even een privébericht over sturen.


Goeiedag Thomas,

reset de experiabox a.u.b. nu maar. Het ziekenhuisgebeuren hebben wij hier achter de rug en zijn er weer.

Moet ik daarna nog iets doen?

Alvast bedankt.

Mvrgr. Adri Vos en Albertien Luhulima-Vos


Als het goed is hoef je hier verder niets meer voor te doen!
Ik heb de stappen hier allemaal doorlopen en een ticket voor je aangemaakt voor mijn collega's. Zij nemen hierover nog contact met jou op. Houd er wel rekening mee dat ze vanaf een 088 of afgeschermd nummer zullen bellen.
 


Thomas, hartstikke bedankt voor de medewerking.

Mvrgr. Adri Vos


Ik zie dat mijn collega's het inmiddels opgepakt hebben. Ik stuur je even een privebericht! 


Beste Thomas,

het is gelukt!

Wij hebben in de huiskamer hd TV en ook op de slaapkamer hebben wij TV.

Ik denk dat dit verhaal wel afgesloten kan worden.

Nogmaals heel erg bedankt.

Mvrg. Adri Vos / Albertien Luhulima-Vos