Skip to main content

Hallo Allemaal,

Ik ben net over naar KPN glasvezel en IPTV Ik en heb 2 VIP5202 een voor in de huiskamer en 1 voor boven op de slaapkamer. De huiskamer heb ik succesvol kunnen koppelen aan mijn LG TV met Sonos Soundbar, Top.

 

De slaapkamer heeft een Samsung Type: ue40j6240) TV en het lukt me bij deze niet om de Wit met zwarte onderkant AB te koppelen. Als ik de source + 1 ingedrukt hou en daarna op fastfoward druk springt de ab led gelijk op groen. Als ik de source en de ok knop ingedrukt hou knipper de rode led 2 maal. maar ik kan geen code ingeven?

Heb de ab al een factory reset gegeven

<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

ook deze geprobeerd

InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

en daarna het hele riedeltjes zoals hier beschreven uitgevoerd https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Maar ik krijg de AB niet gekoppeld

Welke mogelijkheden heb ik nog meer en of wat doe ik verkeerd?

@HenkN64  Welke afstandsbediening gebruikt u, die met de witte of de zwarte achterkant ?

Modelnummer televisie

ue40j6240

Voer één van de onderstaande tv-codes in met de afstandsbediening.

  • 307

  1. Stap 1.

    Druk 5 seconden op oSTOP], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.

  2. Stap 2.

    Voer één van de bovenstaande tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.

  3. Stap 3.

    Druk de kUIT]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen.

  4. Stap 4.

    Schakelt je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

 
 

 

 


@HansaanZet 

Ik heb de ab met de witte voorkant en de zwarte achterkant


Iemand een oplossing?


Lukt het met een van deze codes voor Samsung ? 

SAMSUNG   005   200   244   270


@HansaanZet Zoals als ik al beschreef is dat ik de Witte met zwarte AB (zoals beschreven  https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm en  https://kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925 ) Ik andere lamp krijg.

 

Als ik de sourceknop en ok 5 sec. indruk knipperen de rode en de groene led 1 keer ook meerdere opties geprobeerd zoals eerder beschreven en in het forum van KPN kon terug vinden. maar helaas tot op heden geen geluk.


Misschien heb je iets aan de tips die in dit artikel beschreven staan:

 

Hier staat niet alleen hoe je een afstandsbediening kunt koppelen, maar ook hoe je deze kunt resetten als het niet helemaal lekker loopt. Kijk eens of dit helpt.


@Denise_  Dank je wel voor deze tip. Ik heb al deze verschillende opties geprobeerd. Alleen met de reset krijg ik de beschreven reactie van de AB. Met alle andere opties krijg ik geen rood lampje of deze gaat direct uit zodat ik geen 2 of 3 cijferige getal kan ingeven.


Probeer eens deze stappen:

  1. Druk 5 seconden tegelijkertijd op de Source-knop en de OK-knop. Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
  2. Toets de cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op de OK-knop.
  3. Controleer of je jouw televisie kunt bedienen.