Skip to main content

Geachte lezer,

Ik heb 10 minuten gedaan om mijn Blaupunkt TV fysiek te koppelen, en ploeter al dagen om de XS4ALL/KPN afstandsbediening te koppelen aan de Blaupunkt BN40F1132EEB.
Zelfs mijn oude SilverCrest was keurig gekoppeld; en dat is pas echt een merk uit de marge.

5 seconden STOP...2 keer lichtje rood...code van 3 cijfers (meerdere cijfers beschouwt het apparaat als een zenderkeuze). Harder/zachter of TV uit. Niets. Volgende code.

Er moet toch ergens een IR code zijn, die het apparaat pakt?
Of kun je beide IR bedieningen tegenover elkaar houden? En wat moet je dan doen?

Ergo: ik ben wanhopig op zoek naar een goede code.

Met vermoeide groet,
Michel F. van den Brun

Hallo @Michel F. van den Brun ,

Probeer eens snelcode 020. 
 

Afstandsbediening koppelen lukt niet

  1. Druk 5 seconden op (de Sourceknop of de Video stop knop) totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knippert.
  2. Voer de snelcode (in jouw geval 020) in
  3. Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Snelcode 020 werkt niet

 

Geachte lezer, Geachte Noordzee,

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb:

  1. 5 seconden op de Video stop knop gedrukt totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knipperde;
  2. de snelcode 020 ingevoerd;
  3. het rode lampje 2x zien knipperen en zien blijven branden; 
  4. de afstandsbediening op de tv gericht en op de knop tv (linksboven) gedrukt tot de tv zou uitgaan.

De tv is nooit uitgegaan. Na 3 minuten dacht ik te mogen concluderen dat deze methode niet zou helpen.
Alle tussenstappen klopten, maar de TV beneden is nog steeds aan.

Dit is erg vervelend aan het worden.
Mocht iemand een andere tip hebben, dan zou dat erg prettig zijn.

MFB


Welke afstandsbediening heb je? Die met of zonder Netflix knop?


Code 020 werkt wel

Geachte lezer, Geachte Noordzee en Geachte PeterG,

Hartelijk dank dat u zo vriendelijk bent om uw kennis en ervaring te delen met hen die ‘met een probleem zitten'.
Ik behoor daar niet meer toe, althans niet voor wat betreft de XS4ALL/KPN ontvanger en de TV.

Het bleek dat de TV de snelcode (020) wel aanvaarde, als ik de afstandsbediening heel dicht bij de TV hield, tijdens de stappen die ‘Noordzee’ mij adviseerde. Opeens ging de TV wel uit, en reageerde hij vervolgens op de XS4ALL/KPN afstandsbediening.

Wat ik met deze methode niet lijkt te weten te kunnen komen is; welke code voor de uiteindelijke koppeling zorgde?
Maar...de afstandsbediening werkt

Dus, hoed af.

Met vriendelijke groet,
Michel F. van den Brun

post scriptum: Waarde PeterG, het gaat volgens mij om een afstandsbediening zonder Netflix knop, wit met 4 kleurenknoppen, een zilveren ring rond de OK knop en de D3 variant.


Noordzee, je noemt code 020 wel vaker.

Is dat met de nieuwe T4H (netlfix knop) afstandsbediening? Of nog met de oudere D3 (zonder netflixknop). Want dáár ken ik die code 20 (zonder eerste 0) wel van.

CC @Noordzee .


@PeterG

Die snelcode gebruik ik voor iedere TV en afstandsbediening waar niets voor te vinden is. Het is een soort “loper” (sleutel) die overal op werkt. Dus vaak de oplossing als iemand geen werkende code kan vinden. 

020 of 20 bij oudere afstandsbedieningen. 
bv ; 

Voor de 'overige' merken en afstandsbedieningen is de snelcode 20 vaak de oplossing. Zou je deze kunnen proberen? De uitleg voor de snelcode is als volgt: 'Druk 5 seconden op menu of stop-toets (Stop toets voor lange model C3/D3. Menu+Stop voor korte model A1/B1 ), totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert. Voer de snelcode van je tv-merk, uit Stap 1 in met de toetsen 0 – 9 . Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.“ 

 


Het lastige bij je uitleg is dat de "nieuwste" ( sinds 10-2019) afstandsbediening geen stop knop heeft. Dus met welke knop werkt het daarbij?

@Noordzee .


De sourceknop @PeterG ,

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.


Mij lukt het niet met de T4H afstandsbediening. Noch met source knop + 020 noch met tv aan/uit knop + 020.

cc @Noordzee .

 


Heb jij ook een Blaupunkt? Of een ander merk TV? 

Als er een snelcode in de lijst staat, dan moet je uiteraard eerst die proberen. 

De code 0(20) is een oplossing als de reguliere codes niet werken. 


Er is een vraag over Xiaomi tv. Staat ook niet in de pdf. 


Tsjaaa, het lukt kennelijk niet altijd. Maar in de afgelopen tien dagen is het driemaal wel gelukt bij verschillende TV's. 


Ik heb een blaupunkt 40/148M-GB-11B-FEGBQUX-EU en een nieuwe afstandbediening van KPN ontvangen omdat de oude (de D3 versie) niet heel goed meer werkte maar krijg deze ook niet gekoppeld met de code's uit de pdf of code 001 of 020. Ik heb nu een andere model afstandbediening ontvangen met netflix knop. 

Ik had onderstaand model en deze was wel te koppelen met mijn tv

Heeft iemand nog suggestie's ?

 

Admin: eigen topic