Skip to main content

Even een kort verhaal.

Januari 2020 van KPN bij een Hussel zakelijk abonnement ontvangen een Samsung Bravia TV modelcode UE32N5300 ontvangen. Met de Arris kwam een afstandsbediening mee. (Wit front/Zwarte achterkant.

Ik probeer de afstandsbediening te koppelen met de navolgende codes: 1, 005, 200, 244, 270, 340.

Al deze codes werken, bron, hard-zacht, mute. Bijna alles kan ik bedienen. Alleen… deze TV+Arris staat op de slaapkamer. Gebruik vaak de timer om de TV te kunnen uitschakelen. Met geen enkele code lukt dat. Zodra ik BRON en Instellingen heb geselecteerd moet ik met de pijlen UP en DOWN de juiste optie moeten kiezen, dat lukt niet. Op de achtergrond zie ik wel dat met UP/DOWN de kanalen worden verhoogd, dan wel verlaagd.

Alleen voor de timer heb ik nog steeds de Samsung-afstandsbediening nodig. 

Iemand een suggestie voor de juiste code om dit te tackelen?

 

Hoi @EricSt, van harte welkom hier!

Goed om te horen dat het afstemmen van de afstandsbediening wel is gelukt. Ik begrijp dat praktisch alle functies werken. Het kan zijn dat sommige functies niet of niet lekker werken, omdat een televisie altijd het beste reageert op zijn eigen afstandsbediening. Dit geldt bijna altijd voor het menu van de televisie zelf, en bijbehorende instellingen. Ik vermoed dat de timer-functie die je noemt daar ook onder valt, en ben bang dat je daarvoor de Samsung afstandsbediening nodig blijft hebben.

Mogelijk zijn er nog andere forumbezoekers die goede tips voor je hebben. Mocht je zelf nog iets willen delen of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.