Skip to main content

Wij hebben een Phillips tv: 43PUS7805/12

We hebben een kastje: HMB2260

En een afstandbedining: wit langwerpig met kleurtjes en zwarte achterkant.

 

Mijn vraag: hoe koppel ik de afstandbediening met de tv? Afstandbediening reageert goed op het tvkastje van kpn. Onze oude afstandbediening die wit was met grote groene knoppen en niet zo langwerpig koppelde wel met de tv. Het standaard stappenplan geprobeerd te doorlopen. Als eerste probleem is dat onze afstandbediening niet bij de opties staat bij het menu afstandbedieningen. Alsnog alle stappen proberen te doorlopen die je zou moeten volgen met de andere afstandbedieningen. Bij de eerste stappen wil het rode lampje niet branden zoals het volgens de stappen zou moeten. Dus daar gaat het al mis. Iemand een idee wat hier mis gaat?

Hoi @Pechvogel31, de oude afstandsbediening die je noemt is al een hele oude inderdaad! De nieuwe afstandsbedieningen kunnen ook gekoppeld worden met het tv toestel. Welke stappen had je precies doorlopen? Op onze website hebben we een pagina die alle afstandsbedieningen laat zien: Afstandsbediening afstemmen of koppelen.

Staat de afstandsbediening die jij hebt daar niet bij?


Hoi @Pechvogel31, de oude afstandsbediening die je noemt is al een hele oude inderdaad! De nieuwe afstandsbedieningen kunnen ook gekoppeld worden met het tv toestel. Welke stappen had je precies doorlopen? Op onze website hebben we een pagina die alle afstandsbedieningen laat zien: Afstandsbediening afstemmen of koppelen.

Staat de afstandsbediening die jij hebt daar niet bij?

Hoi Jasper,

Hij staat hier inderdaad tussen. Het is de vierde afstandbediening. De witte met een zwarte achterkant. Hier staat dat ik ik de stappen van het tv kastje moet volgen. Alleen het tvkastje geeft niet de afstandbediening weer die ik heb. De stappen die ik heb gevolgd (die je voor de andere afstandbedieningen moet doen) is onder andere de source knop met een cijfer (phillps 4) of die met de stop knop. Ik loop gelijk al vast bij de eerste stap.


Hallo @Pechvogel31 ,

Dan zou ik toch maar (gratis) de nieuwste afstandsbediening aanvragen. 

Dat kan makkelijk via internet. 
 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt?