Skip to main content
Beantwoord

Afstandbediening KPN kan geluid niet regelen op TCL televise

• July 10, 2025
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik heb net een nieuwe TCL televisie gekocht en heb geprobeerd deze te koppelen met de KPN afstandbediening.  Alles werkt behalve de geluidsinstelling harder of zachter. Twee jaar geleden was dit blijkbaar ook al zo. Ik heb de snelcode en alle 3 cijferige codes geprobeerd.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Leo vdm. Een nieuwe tv aanschaffen is toch altijd een leuk moment. Weer een formaatje groter (waarschijnlijk) en mooiere beelden dan bij de vorige. Maar het is ook wel zo handig dat je maar één afstandsbediening hoeft te gebruiken. 

Als je alle codes al geprobeerd hebt, dan heb ik niet nog een setje geheime codes voor je helaas. Wel lees ik regelmatig dat mensen het later alsnog lukt, dus je kunt ze nog een keer bij langsgaan op onze website

Heb je ook geluidsapparatuur of een soundbar aangesloten staan? Dan kun je er ook voor kiezen om de afstandsbediening daar aan te koppelen. Zie weer voor uitleg daarover onze website. Dan kun je via HDMI CEC de tv aanzetten met de KPN standby-knop. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 10, 2025

Heb je al geprobeerd

Instellingen Afstandsbediening  Instellingen voor TV Scroll naar beneden daar staat TCL .

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

Dat heb ik al geprobeerd maar werkt niet.

Bedankt voor je reactie. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 10, 2025

Misschien helpt dit druk tegelijk in de rode en de blauwe knop op je afstandsbediening lampje knippert 1 keer rood  . dan is de afstandsbedienibg gereset  ,ga naar de TV ontvanger bovenop zit een ronde zwarte knop hou deze ingedrukt totdat je tv beeld springt op koppelen afstb volgen de instructies en ga dan weer naar instellengen en afstandsbediening . Ik denk dat afstb nog op je oude tv staat gekoppeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 12, 2025

Bedankt voor de tip maar ook dit werkt niet. Het vreemde is dat deze klacht twee jaar geleden er ook al was.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hoi ​@Leo vdm. Een nieuwe tv aanschaffen is toch altijd een leuk moment. Weer een formaatje groter (waarschijnlijk) en mooiere beelden dan bij de vorige. Maar het is ook wel zo handig dat je maar één afstandsbediening hoeft te gebruiken. 

Als je alle codes al geprobeerd hebt, dan heb ik niet nog een setje geheime codes voor je helaas. Wel lees ik regelmatig dat mensen het later alsnog lukt, dus je kunt ze nog een keer bij langsgaan op onze website

Heb je ook geluidsapparatuur of een soundbar aangesloten staan? Dan kun je er ook voor kiezen om de afstandsbediening daar aan te koppelen. Zie weer voor uitleg daarover onze website. Dan kun je via HDMI CEC de tv aanzetten met de KPN standby-knop. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2025

Bedankt voor de tip. Ga ik proberen.