Skip to main content

Weet iemand hoe ik de functies van mijn aparte CD speler die via HDMI is aangesloten op mijn Samsung Neo QLED TV kan integreren in mijn KPN AB (afstandsbediening)? Eerder had ik op mijn B&O Afstandsbediening gewoon een CD en DVD toets zitten...

Een kpn afstandsbediening kan alleen de functies volume/mute, stand-by en source van een tv doen. Het is geen universele ab.

Als je je B & O tv nog hebt zitten die knoppen er toch nóg op?

Had je eerst geen KPN TV (?), want met een B & O remote is de kpn ontvanger sowieso niet te bedienen.


Het probleem wat zich nu voordoet zoals ik het omschreef, heb ik pas sinds een week. Ik ben namelijk van Ziggo naar KPN-TV gegaan mét de gelijktijdige aanschaf van een nieuwe Samsung Qled TV en gebruik ik de KPN AB. (die van Samsung is te ingewikkeld) Mijn B&O TV met B&O AB heb ik inmiddels verkocht. Als een B&O AB (met toetsjes voor CD en DVD) het probleem zou oplossen kan ik er wel eentje kopen, maar als ik goed begrijp lost een B&O AB het probleem niet op.


Maar die Samsung ab heeft de toetsjes, zoals voor een recorder toch gewoon.

Met een ab van een losse decoder gaat dat nooit werken namelijk. De TV is hierin centraal. Ook voor bediening van '’vreemde'’ apparaten die op de TV zijn aangesloten.

Bij Ziggo gebruikte je kennelijk een CI+ module en dus de ab van de TV ! Die CD / DVD speler, mits verbonden met hdmi, zal dan met de Samsung ab ook grotendeels bedient kunnen worden.

Of… tadadadaaa gebruik gewoon z'n eigen ab natuurlijk.

gebruik ik de KPN AB. (die van Samsung is te ingewikkeld)

Je hebt er vast en zeker dan de Samsung One Remote bij. Die heeft nogal weinig knoppen, maar kan alles. Tot aan bedienen van de kpn box aan toe (ik heb ook een Samsung).

Maar je kunt voor het gemak ook een uitgebreidere, klassieke, ab voor je Samsung tv kopen.
Zelf heb ik deze gekocht bij de mediamarkt (die we hier gelukkig op 2 km hebben, want deze kan alleen in een winkel gehaald).

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_one-for-all-urc4910-samsung-tv-afstandsbediening-1697836.html

En zo kon ik even doorzoeken: bij Bol.com ook via postorder te bestellen

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=one+for+all+urc4910


Een B&O tv lost het probleem WEL op. Daar kan je nl een IR zender op aansluiten, op de KPN doos plakken en kan je met de B&O afstandsbediening het KPN kastje bedienen! Kortom het “advies”

Had je eerst geen KPN TV (?), want met een B & O remote is de kpn ontvanger sowieso niet te bedienen.

is niet zoveel waard.

 


Leuk en aardig @beosound100 , maar een Samsung TV heeft al een ingebouwde IR zender daarvoor. Ik bedien (kan) alles met de Samsung TV afstandsbediening en doe dat soms ook. Ook de decoder bedienen. Af en toe wel makkelijk. Al vind ik bediening met de ab van het betreffende apparaat wel het prettigst. Je hebt nooit méér dan 2 ab's '’tegelijkertijd'’ nodig. Dus dat valt wel mee.

Met TV kijken gebruik ik best wel vaak gewoon de Samsung ab icm met de ontvanger. Maar met die ab met maar zo'n 12 knoppen, moet je wel handigheid krijgen inderdaad.
Deze, de BN59-01311G, zit bij mijn tv.

Vandaar dat ik ook een traditionele heb gekocht. Deze is prettiger als je de app in de tv gebruikt. Cijfertjes.