Skip to main content
Na installatie van KPN box en het instellen van de KPN afstandbediening kan ik niet meer met de Samsung afstandsbediening op mijn Samsung TV (model LCD TV (E40M8) kiezen voor ander HDMI kanaal.



In het instellingen menu, instellingen zijn de volgende keuze mogelijkheden niet meer te benaderen

(licht grijs) plug en play, PC, thuisbioscoop - PC, aanpassing van muurbevestiging, hdmi zwartneveau.



In het menu invoer kan ik in de bronlijst niet selecteren (licht grijs) AV, S-Video, componet, PC, HDMI 2, HDMI 3



Hoe kan ik de originele afstandbediening weer terug krijgen zodat ik de HDMI weer kan instellen.



Vragen?


  1. Zit het in de afstandsbediening, zo ja hoe moet ik dit veranderen.
  2. Zit het in de TV, zo ja hoe moet ik dit veranderen.
Heuh? Dit is een merkwaardige, Hap1. Als ik je verhaal goed begrijp werkt de AB die bij jouw TV hoort nu niet meer als voorheen? Dat is érg merkwaardig want de functies van de oorspronkelijke afstandbediening horen het altijd te blijven doen.

Is dit wat er aan de hand is of begrijp ik het verkeerd?
U begrijpt het goed. Ik kan geen HDI selecteren met de sourceknop Hij werkt gedeeltelijk nog wel.

De hdmi poorten zijn niet meer in te activeren op de tv.
Ik heb hier geen verklaring en oplossing voor aangezien het niet onze afstandbediening is. Als ik probeer mee te denken: Haal de batterijen eens uit die AB of probeer je televisie terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit zeg ik op persoonlijke titel en is geen KPN advies en is uiteraard voor jouw eigen verantwoordelijkheid.
Bedank voor je antwoord heb alles alles geprobeerd zonder resultaat zal moeten leven zonder de keuze in hdmi porten
@PeterG Heb jij nog een suggestie? Want dit is toch wel bizar te noemen.



Gaat er trouwens ook een lampje branden op je AB als je een knop indrukt? Want we mogen niet uitsluiten dat er wellicht een paar knopjes kapot zijn.
Met de originele Samsung afstandsbediening dienen ALLE functies van de tv nog gewoon te werken.



Met de KPN afstandsbediening kán het voorkomen dat ingangskeuze niet ondersteund wordt voor het betr. model. Maar dat zou dus met de originele AB wel moeten werken.



(ik zou niet zonder die keuze kunnen. 3 v.d. 4 hdmi poorten zijn hier in gebruik.)



Wat is het effect als je die hdmi kabel (naar de kpn box) eruit trekt?

Zit de KPN nog in een speciale hdmi-poort, bv. de hdmi-arc poort?
Probleem is opgelost;

De hdmi op de tv is alleen te benaderen als er een apparaat op aangesloten is.

De hdmi kabel was kapot en daarom kon ik de hdmi niet benaderen op de tv.



Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor de terugkoppeling. 😃
Aaaah! Nu valt de puzzel in elkaar! Dank voor je update!