Skip to main content

Op de door KPN meegeleverde afstandbediening (2 stuks) werkt o.a. de knop opties, tv home niet en ok slecht. Ik heb de rechte (volgens mij de goedkoopdte) uitvoering.

Na een tijdje geeft de tv aan dat ik op ok moet drukken, anders gaat de tv uit. Deze knop werkt dus niet. Is voor deze problemen een oplossing?

Hallo @Rob Driessen 

 

Als OK wel in andere gevallen werkt dan ligt het automatisch na een bepaalde tijd uitgaan waarschijnlijk aan een instelling op je TV zelf, waarschijnlijk staat die in Eco mode o.i.d.

Via het menu van je TV (met de afstandsbediening van de TV zelf) even zoeken naar zo'n instelling en die instellen op nooit uitgaan, zou je ook in de handleiding van je TV moeten kunnen vinden waar je dat precies moet instellen).

In de TV ontvanger zelf zit ook zo'n functie, die kan je tegenwoordig ook uit zetten via het menu.

 

Als het toch aan de OK knop ligt en ook de opties en home knop niet meer werken is je AB waarschijnlijk kapot, hier kan je een nieuwe aanvragen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm


Bedankt, probleem opgelost. I.d.d. ff de eco op mijn tv bijstellen.