Skip to main content

Hallo,

wij hebben ons een nieuwe samsung tv gekocht en willen graag de afstand bediening van de tv gebruiken, maar deze werkt niet helemaal. Geluid aan en uit doet het, maar de kanalen werken niet. 

Wie weet raad?

Hallo,

wij hebben ons een nieuwe samsung tv gekocht en willen graag de afstand bediening van de tv gebruiken, maar deze werkt niet helemaal. Geluid aan en uit doet het, maar de kanalen werken niet. 

Wie weet raad?

 


Hoi,

 

De KPN afstandsbediening moet je koppelen :-)


Heb je de Samsung One Remote? En heb je bij het installeren van de tv / aansluiten decoder daarvoor voor kpn gekozen? Je krijgt via hdmi keuze uit verschillende providers bij eerste gebruik.

Ik kan het niet meer precies na vertellen; het was gebeurt voor dat ik er erg in had. Overigens gebruik ik die ab vrijwel niet. Vrij ongemakkelijk vanwege direct ontbreken elementaire knoppen. Omslachtig in gebruik.


Hi @Ketie, welkom op het forum!

Heb je inderdaad de Samsung One Remote? Zo je, ben je verder gekomen met de uitleg va @PeterG?

Als je de ‘gewone’ afstandsbediening van je Samsung tv wilt gebruiken om onze tv-ontvanger te bedienen zal ik je moeten teleurstellen, dat is niet mogelijk. Andersom kan wel, althans de basisfuncties zoals het geluid harder en zachter zetten, de tv aan en uit zetten en het invoerkanaal selecteren. Om je KPN afstandsbediening te koppelen aan je nieuwe tv, kun je de stappen op de pagina van @Anneke-Anna gebruiken.

Hoor graag of je er zo verder mee komt!


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is :relaxed: Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!