Skip to main content

Graag wil ik met de afstandbediening van de Arris vip 5202 het volume regelen van mijn Bose lifestyle (6 jaar oud). Koppelen in het menu lukt niet en met de code 246, lukt het ook niet. Zijn er nog meer codes of is er een andere manier om dit te koppelen? Zit nu 2 weken bij KPN, Hiervoor bij Ziggo, met de afstandsbediening van Ziggo lukte het wel.

Hoi @Bolletje64, het zou met de volgende stappen moeten lukken: 

Afstemmen op de home cinema set of soundbar

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.

    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Hallo Bart.

Dit heb ik uiteraard geprobeerd. Maar werkt helaas niet. Bedankt voor je reactie.


Dat was mijn vermoeden al. Maar als je alle codes al hebt geprobeerd, dan ben ik bang dat er geen code is voor jouw systeem. :(


Denk ook inderdaad dat het niet gaat lukken, Bart. We blijven hopen..misschien update van systeem, KPN. Zo vreemd dat het bij Ziggo wel kon. We blijven zoeken en proberen!


Als je het gevonden hebt hoor ik het graag. Ik hoop het, maakt het wel makkelijker. Maar ben er wel een beetje bang voor. 


Als het lukt, plaats ik hier zeker een berichtje,Bart.:thumbsup:


Helemaal goed. Ik heb wel het antwoord gemarkeerd. Mochten anderen hier komen met wat voor versterker dan ook, kunnen ze zien hoe ze moeten koppelen. Als jij het lukt hoor ik het natuurlijk graag en zal dat het beste antwoord worden.Â