Skip to main content

Hallo,

Ik zal jullie het hele verhaal besparen. Het komt er op neer dat ik een nieuwe STB heb gekregen met uiteraard ook de nieuwste afstandbediening, die met de numerieke toetsen boven. Die vind ik onhandig en omdat ik gewend ben aan de oude heb ik er een afstandbediening bijbesteld die lijkt op de oude maar een zwarte achterkant heeft (en iets langer is). Deze werkt wel op de de STB maar ik krijg hem niet ingesteld op de televisie. Een andere afstandbediening, precies dezelfde, dus met het numerieke deel onder en met zwarte achterzijde, werkt wél op de tv maar niet op de STB.

Het forum heb ik afgestruind echter zonder resultaat (rood en blauw ingedrukt houden om te resetten werkt niet) Programmeren met de de MENU-toets of de STOP-toets werkt evenmin. Met zegt dat het een Bluetooth-afstandbediening is maar daarom zou je hem toch wel moeten kunnen programmeren?

Weet iemand hoe je deze afstandbediening werkend krijgt?

 

Dan kijk ik @wjb even aan.Misschien kan hij even in het menu kijken hoe het moet?

Ik had deze ab ook besteld voor mijn moeder omdat ze maar niet kon wennen aan de nieuwe,Echter is het  me nooit gelukt;


Ik vind de indeling op de nieuwe afstandsbediening ook maar flut. Nog steeds niet aan gewend.


Ik heb inmiddels ontdekt dat de afstandbediening met bluetooth te koppelen is aan de computer. Nou nog de juiste stuurprogramma's en software om het ding te programmeren. Dat moet toch kunnen KPN?

Vraag het anders even na bij de producteigenaar voor me


de fabrikant is ruwido.

misschien kan je ze even mailen?

office@ruwido.com is het mailadres.Je moet het wel in het Engels want het zit in Oostenrijk.

 


Ik was ook op zoek naar de fabrikant maar niet gevonden. Hulde voor je speurwerk (of parate kennis) :-)

 


Ik was ook op zoek naar de fabrikant maar niet gevonden. Hulde voor je speurwerk (of parate kennis) :-)

 

Kennis inderdaad:wink:


ik weet niet of je het al gezien hebt maar ik heb nu ook het mail adres toegevoegd.


Dank je wel :thumbsup_tone2: . Ik heb inmiddels een mail gestuurd. Als het iets oplevert, laat ik het weten.


Dank je wel :thumbsup_tone2: . Ik heb inmiddels een mail gestuurd. Als het iets oplevert, laat ik het weten.

ben benieuwd:wink:

 


@Cambrinys ik heb al even niks meer van je gehoord in het topic. Werkt alles ondertussen weer zoals het hoort te werken?


Hoi Bram.

Het is helaas nog niet opgelost. Van de fabrikant, Ruwido (credits: @martijn197108) heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Deze afstandbediening moet toch programmeerbaar zijn, ook als je over een andere STB beschikt (bijvoorbeeld via de PC)


Hoi Bram.

Het is helaas nog niet opgelost. Van de fabrikant, Ruwido (credits: @martijn197108) heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Deze afstandbediening moet toch programmeerbaar zijn, ook als je over een andere STB beschikt (bijvoorbeeld via de PC)

Ik denk dat de wachttijd max 2 weken zijn,Maar misschien weet @PeterG wel een manier om hem in te stellen?


Hier ben ik dan, @martijn197108@Cambrinys .

heb ik er een afstandbediening bijbesteld die lijkt op de oude maar een zwarte achterkant heeft (en iets langer is). Deze werkt wel op de de STB maar ik krijg hem niet ingesteld op de televisie.

Dat kan kloppen. Deze (4, zie afbeelding) is bedoeld voor de zxv7200 8001 ontvanger. Bij dit type wordt de ab voor een tv (IR) ingesteld d.m.v. het menu in de 7200 8001. De stuurt dan via BT de juiste IR codes naar de ab. De 5202 heeft die functie niet dus krijg je ab 4 met een 5202 niet ingesteld voor TV.

Overigens is de TV bediening maar BEPERKT. Alleen tv aan/uit, volume/mute en meestal bronkeuze zijn ondersteund.

Hoe ab 4 toch geschikt te krijgen voor een televisie maar dan met een 5202 ga ik me niet mee bezighouden; geen officiële functie. Gaat veel (te veel) tijd in zitten voor één case.

Je kunt (tenslotte) de bij de tv geleverde ab gebruiken voor die functies tenzij je '’gewoon'’ de T4H (1) gaat gebruiken. Het duurde bij mij een kleine week om aan de nieuwe indeling te wennen. Ben nu al anderhalve week bij mijn moeder met ab 3 en druk (nog steeds) op verkeerde knoppen.

Een andere afstandbediening, precies dezelfde, dus met het numerieke deel onder en met zwarte achterzijde, werkt wél op de tv maar niet op de STB.

Dat kan kloppen. Er kan maar één ab verbonden zijn met de 5202 (BT). Dus zal een 2de niet werken op de ontvanger.

 

 


je bedoeld wrs ZXV8001 @PeterG :wink:

Maar dan is het toch afwachten op de reactie van ruwido.

Maar je kan misschien ook de oude afstandsbediening op marktplaats kopen,Daar zijn eventueel ook gloednieuwe te koop.


Die bedoel ik inderdaad, @martijn197108 . Ik haal die van digitenne (zxv7200) en van Interactieve tv (zxv8001) ff door elkaar. Ik laat het staan, want met jouw correctie is het wel duidelijk m.i.


@Cambrinys heb je ondertussen nog iets mogen horen van de fabrikant?


Hoi Bram,

Ik heb nog geen reactie gehad daarom heb ik mail nogmaals verstuurd. Wordt hopelijk vervolgd


Hoi Bram,

Ik heb nog geen reactie gehad daarom heb ik mail nogmaals verstuurd. Wordt hopelijk vervolgd

Heb je al een reactie mogen ontvangen?


Hoi Bram,

Donderdag ontving ik onderstaande reactie:

 

Unfortunately it seems the rcu shown in your picture is not a standard rcu delivered by ruwido. All infrared remote controls for KPN are delivered completely with white housing (upper and lower housing) only

 

I snap er niets meer van en geef het op denk ik. Misschien dat ik het nog bij een kpn-winkel probeer in de toekomst


Hoi Bram,

Donderdag ontving ik onderstaande reactie:

 

Unfortunately it seems the rcu shown in your picture is not a standard rcu delivered by ruwido. All infrared remote controls for KPN are delivered completely with white housing (upper and lower housing) only

 

I snap er niets meer van en geef het op denk ik. Misschien dat ik het nog bij een kpn-winkel probeer in de toekomst

Ik ben bram niet:sweat_smile:

Ik dacht toch echt dat hij van ruwido kwam maar blijkbaar is dat toch niet zo.

Misschien kan @wjb even in zijn zxv8001 AB kijken?


Hoi Martijn,

Ik lette niet goed op. Maareh...ik zet één joker in. Stop de tijd :slight_smile:

De afstandbediening lijkt ook precies op de volledig witte versie. Mede daarom snap ik er ook niets meer van

 


de nieuwste afstandbediening, die met de numerieke toetsen boven. Die vind ik onhandig en omdat ik gewend ben aan de oude

Het duurde één week en toen was ik volledig gewend aan de nieuwe. Nu zelfs steeds “ruzie” met de oude (D3) als ik bij mijn moeder logeer. (neem volgende keer lekker m'n eigen mee :relaxed: )

afstandbediening bijbesteld die lijkt op de oude maar een zwarte achterkant heeft (en iets langer is).  Deze werkt wel op de de STB

Dat is dus al een pluspunt gewenningswijs. :grin::kissing_smiling_eyes::rolling_eyes:

Je hebt nu dus die BT versie die alleen via de ontvanger ZXV8001 is in te stellen voor een tv (beperkte functies voor een televisie, hè). Dat wordt dus héél lastig zonder die decoder.

Op marktplaats vind ik nog diverse “oude” ab's (de IR versie C3 of D3) van af € 5 tot wel € 15 (dat men dat durft te vragen...). Dat lijkt me een veel handiger oplossing.

https://www.marktplaats.nl/q/afstandsbediening+kpn/

Ik vind ook nog déze met de cijfertoetsen onderaan (alternatief model):

https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/product?type=INTERACTIEVE-TV-KPN

Deze laatste instellen op tv en de merken tv: PDF .

https://afstandsbedieningwinkel.nl/assets/img/manual/KPN-HANDLEIDING-TV13.pdf


Hoi @PeterG en @Cambrinys ,

Je kan eventueel ook zoeken op telfort afstandsbediening,Die is nagenoeg hetzelfde alleen heb je daar een logo van telfort i.p.v KPN op staan:relaxed: