Skip to main content

Sinds gister heb ik een nieuwe tv. 

Medion life x15060 (MD 32060).

Helaas kan ik op geen enkele manier de afstandbediening koppelen aan mijn tv. Waardoor dit voor mij een hoop gedoe en frustratie oplevert. Voorheen met de oude afstandsbediening had ik hier nooit last van. Dan kon ik elke tv koppelen doormiddel van codes. Nu moet ik dit opzoeken in een systeem. Ik heb alle codes van Medion geprobeerd. Tevens heb ik ook de codes geprobeerd van de andere merken waaronder medion ook hun tv's verkopen. Niks werkt!

 

Iemand een idee hoe ik deze alsnog kan koppelen?

Als ik van mijn telefoon een afstandsbediening kan maken dan moet een KPN afstandbediening toch ook wel werken. 

 

Groet, H.vd.K

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

 

Lastig merk. Werkt het met onderstaande (codes) niet dan gaat het met dát model niet werken. Je kunt de televisie dan wel aan/uit en harder/zachter zetten met diens eigen ab. (functies m.b.t. een televisie op de kpn ab: tv aan/uit, volume en, vaak maar niet altijd, bronkeuze. Voor overige tv functies diens eigen bijgeleverde ab.)

Heb je de 4k ontvanger ZXV8001 dan gaat instellen van de ab voor een tv momenteel niet lukken. Daar is storing mee.

Stappen:
1. De tv-codes voor Medion zijn: 005, 009, 239, 297, 328 (meeste modellen; niet alle)
2. Druk de AV-knop (onder de 7 met vierkantje met pijltje erin) en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Dag @H.vd.k. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om je afstandsbediening te koppelen. Ik zie dat @PeterG al goede uitleg en tips geeft. Ter aanvulling: als je een ZXV8001 tv-ontvanger hebt, is het inderdaad zo dat de afstandsbediening wizard niet werkt in de huidige softwareversie (7.7.89_3). :disappointed: Met het nieuwe tv-menu werkt het wel weer. Als dit het geval is, is het dus even wachten op de uitrol van de nieuwe software.


Hallo @H.vd.k. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het met de adviezen van @PeterG gelukt om je afstandsbediening aan je TV te koppelen? Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt. 


Goedenmiddag, 

Excuse voor het niet reageren.  De adviezen werkten pas na het ontvangen van de nieuwste afstandsbediening. De andere die via het menu werkte, werkte namelijk niet. 

Groet HvdK


Duidelijk, @H.vd.k. In ieder geval fijn dat je een nieuwe afstandsbediening hebt ontvangen en het nu is gelukt om die te koppelen aan je TV. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


goede morgen

ondergetekende heeft de nieuwste zenderkastjes inclusief afstandsbedieningen van KPN ontvangen,

ook mij lukt het niet om de koppeling met MEDION te maken. heb alle bovengenoemde codes gebruikt

wie heeft de oplossing?


Hoi @smsishing 

Voor Medion gelden nog steeds bovenstaande codes en procedure voor instellen. Echter… niet alle modellen werken hiermee. Het is een plakmerk. Dat betekent dat het feitelijk een van ALLE 100-tallen codes van de hele lijst (PDF) kunnen zijn.

Werkt het niet met genoemde codes op jouw model dan zul je voor het aan en uit zetten en het volume de Medion afstandsbediening moeten gebruiken.


Dank u Peter

Wij gaan verder ontdekken