Skip to main content

Hallo,  

 

ik krijg mijn kpn ab niet gekoppeld aan m’n tv. Ik heb een 4K ab met 4K kastje. Ben in het menu gegaan om de afstandsbediening in te stellen. Daar “Samsung” ingevuld. Daarna eerst een keer zonder model nummer geprobeerd. Toen kreeg ik 29 opties om te proberen. Bij geen van alle ging het geluid uit. Vervolgens model nummer ingevoerd (Ue 43j5500aw xxn) maar dit exacte model stond er niet tussen. Wel alle gelijkende geprobeerd. Maar geen enkele optie werkt om te koppelen?? 
Wat zijn nu nog m’n opties??

Gr. Paul

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste @Paul28 

Wat vervelend dat je de afstandsbediening niet krijgt gekoppeld met jou Samsung TV, heb je deze stappen al ondernomen? Je hebt een  afstandsbediening met een zwarte achterkant?


Hoi Dennis, 

bedankt voor je reactie. Maar die heb ik idd allemaal al doorlopen. Ik heb idd de ab met de zwarte achterkant. 
maar mijn exacte modelnummer komt ook niet in de lijst voor helaas. 


Ben net wel te weten gekomen dat voorheen de tv wel gewerkt heeft met de ab die lijkt op de 4K maar dan met een witte achterkant. 


@Paul28 heb je deze ook doorlopen:

Afstandsbediening instellen of koppelen

 

Misschien dat je er iets mee kan. :wink: ​​​​​​​


Ja dat heb ik als eerste opgezocht. En helemaal doorlopen. Maar daar vul ik dan Samsung in. Maar bij het lijstje model (Ue 43j5500aw xxn )  komt mijn model niet voor. Heb alle smaken met nummer 5500 geprobeerd maar tot nu toe tevergeefs. 😔


Ja dat heb ik als eerste opgezocht. En helemaal doorlopen. Maar daar vul ik dan Samsung in. Maar bij het lijstje model (Ue 43j5500aw xxn )  komt mijn model niet voor. Heb alle smaken met nummer 5500 geprobeerd maar tot nu toe tevergeefs. 😔

@Paul28 deze codes eens geprobeerd: 

SAMSUNG: 005 / 200 / 244 / 270

Deze codes staan ook op deze lijst (PDF) kijk er maar eens naar. Dan hoor ik het wel van je.

 


Bedankt voor het lijstje met de codes. Deze ben ik van vroeger gewend. ☺️
alleen werkt de toetsencombinatie van av knop en ok niet op mijn 4K afstandsbediening😬😬


Blijkt alleen de ok knop te zijn. Deze 5 sec indrukken en dan code. 
helaas werken de door jou gegeven codes niet. Ik ga nu even de lijst doorkijken. Voor andere codes. 


Bedankt voor het lijstje met de codes. Deze ben ik van vroeger gewend. ☺️
alleen werkt de toetsencombinatie van av knop en ok niet op mijn 4K afstandsbediening😬😬

Dan begin ik al aardig door mijn opties heen te raken. Vind het erg vreemd, misschien is het een mogelijkheid om een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet. Laat het me weten of het gelukt is, misschien werkt een nieuwe afstandsbediening het wel goed. Kan best zijn dat er iets is met de afstandsbediening die je nu hebt.


@Paul28 heb je nog een berichtje gestuurd, zie hierboven. :point_up_2_tone3:


Okee dank je wel voor de info Dennis. Ga eens proberen om een nieuwe ab te bestellen. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. 👍🏼


Okee dank je wel voor de info Dennis. Ga eens proberen om een nieuwe ab te bestellen. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. 👍🏼

Ik hoop het ook @Paul28, laat je het nog even aan mij weten of het gelukt is? 👍🏼


Beste @Paul28,

Ik heb nog even verder zitten spitten, zou je code 270 eens willen proberen:

Houdt de source en OK knop tegelijkertijd ingedrukt totdat rode led gaat branden na ca. 5 sec. Typ 270 in. Ledje knippert en gaat uit.

Nu zou  je je tv aan/uit en harder/zachter moeten kunnen zetten en ook de sourceknop doet het hier.

(voor de smartfunctie dien je uiteraard de Samsung-ab te gebruiken).


 Hoi Dennis,

bedankt voor het uitzoeken. Maar als ik alleen de ok knop indruk krijg ik wel het knipperende ledje. Hierbij heb ik code 270 geprobeerd maar doet helaas niks.  Maar zodra ik source en ok indruk gebeurd er bij mijn ab helemaal niks. 


@Paul28 heb jij toevallig een witte 4K ontvanger? Want dan werkt het namelijk anders. Ik heb ook deze afstandsbediening, maar ik heb een witte 4K ontvanger: ZTE ZXV8001.


Ja ik heb inderdaad de witte 4K ontvanger. 
 

 


@Paul28 dan werkt de afstandsbediening instellen anders bij een ZTE ZXV8001, volg hieronder de instructies:

Laat je het weten of dit gelukt is? 


Ja dit heb ik ook allemaal al geprobeerd. Dan verwijs ik even terug naar m’n eerste bericht dat ik heb geplaatst. 


Oh ja dat klopt! 😂 Dom van me! 🙈 Dan blijf ik het alsnog vreemd vinden dat ie niet wilt koppelen. 🤔 Mijn opties zijn dan ook helemaal op. Ik zal dan bijna denken dat het dan echt bij Samsung ligt. 🤔 Maar zeker weten doe ik ook niet. 


Hi @Paul28 ! Sorry voor mijn late reactie. Het is druk op het forum waardoor ik de topics later zie. Gelukkig heeft Dennis alle mogelijke oplossingen al met jou doorgesproken! 

 

Is de afstandsbediening ondertussen alsnog gekoppeld aan de Samsung of is het nog altijd een probleem? Als het nog niet gelukt is, dan wil ik je vragen om jouw profiel aan te vullen met in ieder geval de naam op het contract, geboortedatum, postcode en huisnummer. Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Dan zorg ik er persoonlijk voor dat er een nieuwe afstandsbediening jouw kant op komt :smile:


Reset de afstandsbediening eerst eens en doe daarna een nieuwe koppelpoging via het menu van de 8001. TV moet aan staan, maar dat lijkt me duidelijk.

Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

Indien daarna ook nodig:

Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). )Pairing blijft 60 sec actief]


Hallo allemaal,

inmiddels heb ik een nieuwe ab binnen gekregen. Degene met de witte achterkant. Ik heb hem via de manual gekoppeld. <source> + <1> voor Samsung. Daarna de ffw knop ingedrukt. En meteen werkte de ab. 👍🏼
@Dennis Schreve bedankt voor de tip van een nieuwe ab. Dit heeft het opgelost. 
Bedankt voor jullie hulp. 


Beste @Paul28,

Graag gedaan, en veel plezier met die nieuwe afstandsbediening! 👍🏼


@Paul28 Goed om te lezen dat de nieuwe afstandsbediening is aangekomen en dat alles nu gelukt is! Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden :smile:


Reageer