Skip to main content

Vandaag een Sony 4K KD-55XH8077 gekocht.

Nu werken sommige functies van mijn afstandsbediening niet meer.

Het typenummer wordt niet herkend als ik de afstandsbediening opnieuw wil koppelen aan de tv.

Goedenavond @henkbakker46, welkom! 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen voor jouw KPN-ontvanger via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Log daarvoor in op MijnKPN.
  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt?
Heeft u ook alle codes al geprobeerd om te koppelen met uw Sony? 
Het kan ook aan uw instellingen in de tv liggen denk ik. Dat omruilen van de afstandsbediening is een laatste redmiddel naar mijn weten, meer weet ik er ook niet van. Hopelijk heeft u er iets aan!


Heel erg bedankt voor je snelle reactie fame29. Het probleem is inmiddels opgelost met hulp van mijn buurman. Mijn afstandsbediening doet het nu weer prima met de nieuwe tv.


Heel erg bedankt voor je snelle reactie fame29. Het probleem is inmiddels opgelost met hulp van mijn buurman. Mijn afstandsbediening doet het nu weer prima met de nieuwe tv.

Graag gedaan @henkbakker46! Fijn dat het zo is opgelost! Als u nog eens problemen heeft, weet u ons te vinden!