Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hopelijk komt er snel een oplossing! 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @AlfaromeoGiulietta . Welkom op het forum.

Kun je iets meer informatie geven? Wat heb je allemaal al geprobeerd en waar gaat het vervolgens mis?


Na het programmeren van de afstandsbediening slaat hij de functie van het volume niet op. De rest werkt wel zoals input kanaal wisselen en de tv in en uitschakelen. Puur het volume van de tv kan niet worden opgeslagen in de afstandsbediening. 


Komt het merk TV dat jij hebt wel in de lijst voor eigenlijk? 

 


Ja het is een recent aangeschafte TCL. 
Of het exacte type ook bekend is weet ik niet. 
 


TCL wordt alleen ondersteund met de T4H afstandsbediening. Afstandsbediening 1, 2 en 3.

TCL heeft meerdere codes. Allemaal geprobeerd?

In de pdf staat het wel duidelijk naar mijn mening. Handeling en codes.


Ik heb de nieuwste van de nieuwste. Ik zal het nog een keer proberen. Ik laat weten hoe het is gegaan


Helaas werkt het nog steeds niet. Met m’n vorige ziggo afstandsbediening was er geen probleem.. jammer 


Hmm, houd bronkeuze knop en ok knop samen 4 à 5 seconden ingedrukt totdat rode ledje brandt

Typ daarna (niet te snel achter elkaar) de (eerste) code in. Ledje knippert 2 x en test de knoppen volume tv aan/uit en, evt. bronkeuze. Werken ze niet dan handeling met volgende code.

Codes TCL

005 327 457 548 549 625 663

Bron: PDF.


Het werkt nog steeds niet. Zoals eerder aangegeven lijkt het er op of de functie voor het volume niet wordt opgeslagen in de AB.

 

als ik het inleren van de AB als volgt doe werkt het eventjes: bronknop vast houden samen met toets 9, dan met de Fast Forward toets 5 keer naar rechts. Dan de OK toets om alles op te slaan. En weg is de functie om het volume te verhogen en te verlagen. Erg irritant. Misschien een nieuwe afstandsbediening?? Lijkt mij stug deze set is 2 weken in gebruik. 
 

 


Het werkt nog steeds niet. Zoals eerder aangegeven lijkt het er op of de functie voor het volume niet wordt opgeslagen in de AB.

 

als ik het inleren van de AB als volgt doe werkt het eventjes: bronknop vast houden samen met toets 9, dan met de Fast Forward toets 5 keer naar rechts. Dan de OK toets om alles op te slaan. En weg is de functie om het volume te verhogen en te verlagen. Erg irritant. Misschien een nieuwe afstandsbediening?? Lijkt mij stug deze set is 2 weken in gebruik. 
 

 

Ik sluit niks uit maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit aan de ab ligt.   Je hebt niet toevallig meerdere TV+ tuners in huis, zeker?