Skip to main content

Sinds gisteren heb ik tv van KPN, nu probeer ik de afstandsbediening met mijn tv te koppelen maar dit lukt niet. 

Ik heb de juiste afstandsbediening geselecteerd en alle bijbehorende codes geprobeerd maar mijn tv reageert er niet op. Wat kan ik nog doen? 

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Hoi @Knjong,

Dit zijn de codes voor Toshiba;

001 

005 

009 

239 

270 

328

599 

612

Welke afstandsbediening heb je? 
 


Hoi Anneke-Anne, 

Dank voor je reactie! Deze instructie had ik zelf ook al gevonden en geprobeerd, maar geen van deze codes werken. Ik heb de bovenste afstandsbediening uit het rijtje. 


Hoi Anneke-Anne, 

Dank voor je reactie! Deze instructie had ik zelf ook al gevonden en geprobeerd, maar geen van deze codes werken. Ik heb de bovenste afstandsbediening uit het rijtje. 


Kan zijn dat je een andere (nieuwere) afstandsbediening nodig hebt die wel werkt. 

Welke kpn ontvanger heb je? 

Vul anders alvast je forum profiel in voor de KPN medewerkers. 

 


Dank voor je tip, ik heb mijn profiel aangevuld!


Hoi @Knjong,

Dit zijn de codes voor Toshiba;

001 

005 

009 

239 

270 

328

599 

612

Welke afstandsbediening heb je? 
 

 

Hoi @Knjong, welkom op het forum! Gebaseerd op wat je zegt over welke afstandsbediening je hebt, heb je de nieuwste al. Afstandsbediening vervangen zal dan over het algemeen niet helpen. Helaas is het zo dat als het niet lukt om te koppelen met de codes die op de website staan, we hier geen oplossing voor hebben. Wel kan ik je aanraden om dezelfde codes opnieuw te proberen. Soms kan het voorkomen dat ze bij een tweede of derde keer wel pakken.

 

Ik heb hier ook een nieuwe Toshiba 4K TV uit 2019 waar de codes uit eerder genoemde lijst het prima doen. Met de ab van de 2260 ontvanger en de 5202 werkt het zonder problemen.

Er moet dan een code zijn die werkt.

Probeer het volgende eens:

  • Druk de Source en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

 


Ik ben nog wel benieuwd welke Toshiba TV je hebt @Knjong 

 

Ik heb hier ook een nieuwe Toshiba 4K TV uit 2019 waar de codes uit eerder genoemde lijst het prima doen. Met de ab van de 2260 ontvanger en de 5202 werkt het zonder problemen.

Er moet dan een code zijn die werkt.

Zelfs op een oude Sharp Smart TV van 2012 is er een werkende code en ook voor een oude LG TV die ik boven heb staan.

 

Probeer het volgende eens:

 

  • Druk de Source en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Probeer het volgende eens:

  • Druk de Source en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

 

@Anneke-Anna Super bedankt deze heeft voor mij gewerkt. Tv Thosiba 32L2333D :thumbsup_tone1: !


Ik had dus hetzelfde probleem dus hier even zitten lezen en de tip opgevolgd van source en ok en ja hoor code ingedrukt en hij doet het gelukkig 👍👍👍👍


Ik heb een ander probleem, ik heb een nieuwe Toshiba 49"  4k tv en een nieuwe tv ontvanger voor 4k tv.

De afstandsbediening werkt behalve de stanbyknop en volumeregeling.

Zenders, teletekst en alle andere functies werken wel.

Dus nu met 2 afstandsbedieningen aan de slag.

Wat kan ik doen?


Dit betekent dat je de afstandsbediening nog niet met de tv gekoppeld hebt, @Kokeleko. Hier vind je een stappenplan hoe je dat moet doen. 


Had zelf ook problemen en ben na lang puzzelen er zelf uitgekomen om mijn toshiba te koppelen.

Druk op OK knop en source knop tot rode lampje brand, dan 001. Dit deed het bij mij wat het moest doen. 


Weet iemand toevallig de koppelcode voor de Toshiba 43L2163DG? 

Als ik de stappen volg, zegt het systeem dat het serienummer niet bekend is.


Welke afstandsbediening heb je?

deze?:

 


of deze:

 


De bovenste afstandbediening, Martijn.


Hallo @Monique vWJ ,

Mogelijk werken deze codes:

Anders een het nieuwe model(gratis) bestellen,die heeft namelijk andere codes dus misschien werkt die wel.Dat kan hier.Je hebt geen motorola tv ontvanger toch?Daarvan kan je de afstandsbediening niet meer swappen volgens mij.


De eerste code werkte gelijk! Dank je!


Ik heb een Toshiba 50U2063DG. Ik heb een nieuw model afstandsbediening. Ik heb alle codes beschikbaar voor Toshiba geprobeerd maar niet alle functies zijn dan bruikbaar. 

Code 001 is het beste maar als ik dan de source knop gebruik dan kan ik met de pijltjestoetsen op en neer geen keuze maken omdat de pijltoetsen niet werken. Nu moet ik twee afstandsbedieningen gebruiken.

Iemand een oplossing? 

 


Hoi @EdRo01 ,

Welke afstandsbediening heb je?


Het nieuwe model. 


Zou je de stappen in dit topic kunnen proberen?:

 


Bedankt voor het meedenken Martijn, 

In eerste instantie de 0 en source knop gebruikt maar ik vermoed, na minimaal 100x op aan en uit te hebben gedrukt, dat dit misschien voor het oude model is. 

Daarna heb ik de source knop en de OK knop gebruikt en toen de knoppen volgorde zoals in het topic vermeld. Nu ging de tv iig uit. Maar dit bracht verder niet de oplossing om de pijltjes toetsen werkend te krijgen. 


Martijn, 

Ik heb toch nog maar een keer de source en de 0 toets geprobeerd. Toen 25 minuten lang (zeg 1x per seconde dit is ongeveer minimaal 1500x) op de aan/uit knop geklikt maar de tv ging er niet van uit. 

Wilde je deze aanvulling toch nog even meegeven. 


@EdRo01 ,

Jammer.Je zou een One For All URC6820 kunnen afschaffen, daarmee zal het wel lukken.Deze werkt ook op de KPN boxen, met uitzondering van de TV+ box.


 

@martijn197108 

Bedankt, maar dan moet je weer gaan 'vogelen' met doorspoelen, pauze en dat soort knoppen. Dan zet ik m wel met de TV afstandsbediening op de juiste source. Gebruik je toch minder dan de andere functies. 

En volgens Bol.com is dat ding niet erg handzaam. Volgens de specs weegt ie 265kg. 😂

 

Nogmaals bedankt voor je input.