Skip to main content

Mijn configuratie:

  • Samsung QE55Q7FNA
  • SONOS Bar / SONOS Sub / 2 x SONOS One (L/R)
  • ARRIS VIP 5202

Verbindingen:

SONOS is verbonden (geluid) met Samsung TV d.m.v. optische verbinding,

SONOS apparaten zijn bekabeld via LAN netwerk met elkaar verbonden.

ARRIS is verbonden met Samsung TV

Instellingen:

Samsung TV is ingesteld als Audio-uitgang/optisch. (Luidsprekers Samsung TV zijn dan uitgeschakeld)

Samsung TV is ingesteld op Anynet+ (HDMI-CEC) (Menu beheer externe apparaten)

ARRIS VIP 5202 geïnstalleerd conform documentatie.

Afstandsbediening met TV gekoppeld conform documentatie

 

ARRIS VIP 5202

Dit levert onderstaande problemen op met de afstandsbediening:

  • Geluidsniveau TV reageert niet op afstandsbediening.
  • Selectie "Bron” (Rechthoekje met pijl naar re) werkt slechts beperkt.

In vorige configuratie, met gebruik van vervangen TV ontvanger werkte alles correct.

Nu heb ik 3 afstandsbedieningen nodig:

  • Samsung QE55Q7FNA afstandsbediening voor het instellen van de TV (Beeld, Zenders, Algemeen enz.)
  • De afstandsbediening van de oude 4k TV ontvanger voor het volume van het geluid.
  • De afstandsbediening van de nieuwe 4k TV ontvanger voor de bediening van de ontvanger.
Oude 4k Ontvanger

Reactie TECH DESK:

“...blijkbaar is de communicatie ten gevolge van fouten in software en/of bluetooth protocol tussen Samsung TV en afstandsbediening de oorzaak van het probleem...”

“...ik zal het probleem doorgeven. Indien er meer klanten met dit problemen zijn is het mogelijk dat dit bij een volgende update wordt gecorrigeerd….”

 

Vragen aan forum:

  • Wie heeft dit probleem ook?
  • Zijn er oplossingen bekend?

Gisteren nog contact gehad met KPN TECH desk.

Na enig speurwerk is de oorzaak van het geschetste probleem opgelost. :-))

Gebleken is dat de afstandsbediening t.b.v. de volume instelling rechtstreeks gekoppeld kan/moet worden aan de SONOS bar.

Dit kan alleen via de app op de mobiele telefoon bij instellingen en dan instellingen afstandsbediening en vervolgens een nieuwe afstandsbediening installeren te activeren. Deze instelling kan niet worden uitgevoerd via de SONOS applicatie op mijn laptop omdat de optie afstandsbediening daar niet beschikbaar is.

Chapeau voor KPN TECH desk!