Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening blijft regelmatig ontkoppelen van de ontvanger

• 15 december 2024
  • 19 reacties
  • 287 keer bekeken

Mijn afstandsbediening blijft zich regelmatig ontkoppelen van de ontvanger. Alles al geprobeerd zoals in het faq beschreven wordt, zelfs een nieuwe afstandsbediening helpt niet. Moet dan de ontvanger vervangen worden?

Beste antwoord door S. Toep

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem. En ook bij hun wordt het erger. KPN biedt geen duurzame oplossing helaas. 

Het lijkt op dezelfde problemen die ik een tijd terug heb ervaren bij een gebruikerstest van KPN met een zwart kastje en afstandsbediening. Die test duurde een paar maanden maar binnen twee weken hield ik het al voor gezien. Constant koppelingsproblemen. 

Mijn ouders gaan terug naar Ziggo zodra hun abonnement het toelaat. 

Bekijk origineel

19 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17660 reacties
  • 15 december 2024

Hallo ​@FRAN6458 

Welke TV ontvanger heb je? Bij de KPN TV+ Box is er een bekende storing, zie het volgende topic.

Beantwoord de vragen in dat topic en help KPN om dit probleem op te lossen.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 29 december 2024

Alles weer gedaan, geprobeerd. De afstandsbediening blijft ontkoppelen. Software up to date, nieuwe afstandsbediening, resetten. Bij de 2e ontvanger heb ik geen problemen. 🤔

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 2 januari 2025

Goedemorgen ​@FRAN6458 , zuur om te lezen dat dit probleem nog steeds speelt en ik denk inderdaad dat de ontvanger moet worden omgeruild, aangezien je al een nieuwe afstandsbediening hebt geprobeerd. Hiervoor kun je ons het beste even bellen op het gratis nummer 0800 0402. Ook kun je er trouwens voor kiezen om hier een belafspraak voor in te plannen.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 8 januari 2025

Jan van KPN. Het probleem blijft aanhouden. Ik zal bellen voor een nieuwe ontvanger.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 13 januari 2025

Goedemiddag ​@FRAN6458, heb je de ontvanger inmiddels om laten ruilen en is het probleem hiermee ook opgelost?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 13 januari 2025

Hallo Jan. Ik heb met een collega van jou aan de lijn nog wat zaken nagelopen. Tevens de ontvanger een grote reset gegeven waarbij de software werd verwijderd en er opnieuw werd opgezet. Vanaf zaterdag middag tot nu nog geen ontkoppeling gehad. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 13 januari 2025

Dat is goed om te lezen ​@FRAN6458 en bedankt ook voor deze terugkoppeling, wordt gewaardeerd :)

Mocht het probleem onverhoopt toch terugkeren, meld je dan vooral hier weer! Hopelijk gaat dat niet nodig zijn maar voor het geval dat denken we altijd graag met je mee.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 15 januari 2025

Nou, ben ik weer. Vandaag sinds zaterdag weer een ontkoppeling, 2x zelfs binnen het uur. 😒😮‍💨 Helaas heeft de grote reset dus niet het gewenste resultaat.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 1 februari 2025

Zijn we weer. Het probleem blijft en wordt erger. Erg jammer dat KPN verstek laat gaan met verder onderzoek. Vele hebben dit probleem. Kom met DE oplossing a.u.b.!!!!!!!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen ​@FRAN6458

Er is hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, ook met behulp van verschillende leveranciers en ontwikkelaars. Maar we hebben geen oorzaak kunnen vinden binnen onze apparatuur. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat geen issue kan zijn, getuige ook de meldingen die hierover zijn binnengekomen. Maar omdat grootschalige meldingen uitbleven ondersteunde wel dat er geen algemeen probleem was. Meest waarschijnlijke oorzaak zit hem toch vaak in omgevingsfactoren. 

Wanneer je nog steeds problemen ervaart dan kan ik je enkel adviseren om je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen

Fabrieksreset afstandsbediening

1. Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 4 februari 2025

Beste. Dit verhaal hebben we al doorlopen. Ook het resetten en alles. Maar raar dat je er jaren geen last van hebt en dan ineens is het er. :-( 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 15 februari 2025

Het probleem is er wel degelijk nog, bij mij op alle twee de ontvangers, je kunt wel blijven fabrieksresetten, dat helpt maar even. Dus soms 3 à 4 keer op een dag dat ik de afstandbediening opnieuw moet koppelen. Ik ben boos en ik heb er spijt van dat ik zo'n 4 maanden terug me dit tv+ abonnement heb laten aanpraten, en nog meer dat ik er nog bijna 2 jaar aan vast zit. Toen mij dit abonnement werd aangeraden waren de problemen met TV+ al lang bekend, maar toch aan de klant verkopen. dat is zeer kwalijk. Het wordt tijd dat jullie dit oplossen. Bellen  met jullie helpdesk heeft niet veel zin als jullie dan maar weer dat hele circus van resetten doorlopen. Dat kan ik zelf ook. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2025

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem. En ook bij hun wordt het erger. KPN biedt geen duurzame oplossing helaas. 

Het lijkt op dezelfde problemen die ik een tijd terug heb ervaren bij een gebruikerstest van KPN met een zwart kastje en afstandsbediening. Die test duurde een paar maanden maar binnen twee weken hield ik het al voor gezien. Constant koppelingsproblemen. 

Mijn ouders gaan terug naar Ziggo zodra hun abonnement het toelaat. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 17 februari 2025

Goedemiddag ​@S. Toep en bedankt voor jouw bericht!

Voor degenen van jullie die nog problemen ervaren: het enige dat we kunnen doen is jullie adviseren om je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen

Fabrieksreset afstandsbediening

1. Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 

Mocht bovenstaande het niet verbeteren, adviseer ik om een nieuwe afstandsbediening te bestellen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo Jan van KPN

Dank voor het stappenplan.

Helaas voert “iedereen” die langskomt dat regelmatig uit. Ook de KPN-monteurs die heel vaak langskomen of telefonisch helpen. Het is heel fijn dat zij dat doen en ruim de tijd nemen, want mijn ouders zijn hoogbejaard.

Op advies KPN een nieuwe afstandbediening gekocht, 2 wifi-versterkers en alles door de KPN-monteur bedraad ipv wifi. Afstandsbediening op advies KPN weer terug naar de oude. 

Niets helpt.

Alleen het zwarte kastje (niet de modem) is nog niet vervangen. Ik adviseerde mijn ouders om dat te vragen met een ander serie-nummer of een nieuwere variant of zo.

Weet u wat de procedure is om compensatie te krijgen voor de dagen dat mijn ouders geen tv kunnen kijken?

Alvast bedankt!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi ​@S. Toep en bedankt voor de toelichting!

Om compensatie voor je ouders aan te vragen voor de tijd dat ze geen tv kunnen kijken, zou ik je het advies willen geven om hiervoor een klacht in te dienen. Daar kun je dit formulier voor gebruiken en daarna zal er binnen enkele dagen contact worden opgenomen om dit nader te bespreken. 

Verder geef je aan dat alleen het 'zwarte kastje' nog niet is vervangen; bedoel je hiermee de tv ontvanger?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo ​@Jan van KPN 

Dankjewel voor het formulier!

Klopt, met het ‘zwarte kastje’ bedoel ik de tv-ontvanger.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 4 maart 2025

Ik had een nieuwe afstandsbediening besteld en ook gekregen. Na ongeveer een week gebruiken is het in middels weer mis, de nieuwe afstandsbediening inmiddels weer meerdere keren opnieuw moeten koppelen. Ik ga er vanuit dat ik mogelijk weer een defecte heb gekregen. KPN moet dit echt op korte termijn gaan oplossen.

Ruben Paniceres Uittenbosch
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb hetzelfde probleem, KPN, los het nou eens op! Die afstandsbediening is gewoon k#t, excuse my french. Stroom erop, eraf, reset naar dit en dat. Het kreng blijft ontkoppelen. Nogmaals, excuse my French

Reageer