Skip to main content

Ik heb een KPN 4k ontvanger met de daarbij behorende bluetooth afstandsbediening. Ik probeer de KPN afstandsbediening in te stellen om mijn Harman Kardon homecinema (BDS280) te bedienen. Ik heb alle procedures doorlopen en alle snelcodes geprobeerd die in de overzichten staan maar geen van de codes werkt. De bediening van mijn tv werkt met de afstandsbediening verder goed. Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een andere snelcode? Ik heb alle Harman Kardon en JBL codes geprobeerd.

Ditzelfde heb ik met mijn Bose homecinema. Geen enkele code werkt.


Hoi @HansjePansje, zie hieronder hoe je de afstandsbediening kan koppelen. Werkt geen van de codes dan is er geen ben ik bang. :(

Afstemmen op de home cinema set of soundbar

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.

    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Ik kan nu het geluid harder en zachter zetten. Weet iemand hoe ik hem aan/ uit zet ?


@Jnaron, dat lukt dus niet met de afstandsbediening begrijp ik? Heb je meerdere codes geprobeerd? Want mogelijk is er geen goede code voor jouw systeem.


@Bart_Z  de volume en mute werkt. Maar met welke knop op de afstandsbediening zet ik mijn cinemaset uit ? Ik heb een harman kardon HS300 en een Bluetooth Kpn afstandsbediening 


Hij gaat niet uit als je de tv uitzet begrijp ik? Want hij zit toch gewoon met de HDMI op de tv aangesloten?

 


 @Bart_Z hartelijk dank voor je reactie. De procedure was mij wel duidelijk echter werkt geen van de codes. Wel bijzonder dat er voor een redelijk merk als Harman Kardon geen mogelijkheid is om de KPN afstandsbediening te programmeren.


Er zijn natuurlijk vele types nog. Maar als je alle codes meerdere malen geprobeerd hebt en geen een wordt gepakt, dan ben ik wel bang dat er geen is voor jouw specifieke model. :(


Ik heb een BDS 5 van Harman Kardon.

Welke specifieke code heb ik daarvoor nodig? Ik heb zelf al alle codes geprobeert van zowel Harman/Kardon als van JBL.

Â