Skip to main content

Ik heb sinds gister 3 interactieve tv ontvangers. 2 zijn goed ingesteld op een samsung en lg tv en werken prima voor zowel de interactieve tv ontvanger als de tv zelf.

 

Een afstandbediening moet gekoppeld aan een AKAI ALED2422BK tv maar dit lukt niet.

Inmiddels krijg ik ook de ontvanger niet meer aan of uit met de afstandsbediening.

 

Welke code hoort bij deze AKAI tv en hoe is dit in te stellen.

 

source knop + ok 5 sec

fastforward indrukken

volume mute etc testen en bij akkoord dan OK

 

maar hij reageert nu helemaal niet meer.

 

Hoor het graag.

Robert

Probeer het volgende eens aan de hand van deze codes-lijst;

Akai:

  • 424 
  • 380 
  • 411 
  • 148
  • 486

Begin met de eerste code.

2. Druk 5 seconden gelijktijdig op de source en OK knop .

Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.

3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op de OK knop

4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) 

en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.

• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.

• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 

 


Eerst maar es fabrieksreset van de ab en eerst weer opnieuw koppelen met de betreffende 5202. Die handelingen kun je hier vinden.

En helaas is de website al uuuuren plat, dus ook het overzicht voor de merkcodes van televisies is op dit moment niet beschikbaar. Instellen voor de TV kan ik je dus nu niet mee helpen.

Maar wie zoekt die vindt: (hopelijk lukt het daarmee robert-vos)

Zijn dat wel de codes voor de nieuwe T4H, @Anneke-Anna . In dit topic staan andere m.b.t. de T4H en Akai.


Goede vraag @PeterG De codes komen uit dit topic
Er zijn meerdere topics met nog meer codes te vinden trouwens. 


Gezien de foto's in een volgend bericht van ook mod. Paul lijkt het mij voor de oude D3 afst.bed. @Anneke-Anna .


Gezien de foto's in een volgend bericht van ook mod. Paul lijkt het mij voor de oude D3 afst.bed. @Anneke-Anna .


Ok, ik doe daar nooit zoveel op uit, er zit altijd wel een code bij die (wel) werkt 😁


Nou de codes voor de D3 zijn wel héél anders dan van de T4H hoor.


Dank voor de tips, sowieso heeft de reset al geholpen de afstandsbediening weer ingeregeld te krijgen zodat deze de tv ontvanger weer kan bedienen.

 

nu nog de juiste TV code zien te vinden voor de ARRIS5202  naar AKAI ALED2422BK

 

trial and error dan maar


Bedankt Anneke-Anna en PeterG.

 

De reset van PeterG hielp om de AB weer bruikbaar te maken.

Daarna met tiral and error de codes voor de AKAI getest.

Bij de AKAI ALED2422BK werkt code 486. (de andere codes doen niets)