Skip to main content

Ik heb de afstandsbediening gekoppeld in Google Home (wel op een Apple IPhone). Hier kan ik de afstandsbediening wel starten maar hij werkt niet.  Kan/kunnen de koppelingen wellicht aanpassingen behoeven?

In eerste instantie werkte die wel, maar nu plots niet meer. Vandaar de vraag over eventuele aanpassingen in de instellingen.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Ik heb de afstandsbediening gekoppeld in Google Home (wel op een Apple IPhone). Hier kan ik de afstandsbediening wel starten maar hij werkt niet.  Kan/kunnen de koppelingen wellicht aanpassingen behoeven?

In eerste instantie werkte die wel, maar nu plots niet meer. Vandaar de vraag over eventuele aanpassingen in de instellingen.

Ik denk dat u dan bij Google moet zijn. Ik denk niet dat KPN enige invloed heeft op de werking van Google Home.


Jos60

google home- afstandsbediening werkt inmiddels wel.  Echter de knoppen om het geluidsniveau te veranderen c.q. het geluid te dempen werken niet. Is dat bij u wellicht ook zo?

BVD  

Teng50


Geluidsregeling word verzorgt door de tv. Niet door het kastje. Het kastje heeft voor zover ik weet helemaal geen geluidsregeling.


Waarvoor dienen dan de onderste toetsen?

Waarvoor dienen dan de onderste toetsen?


Die zitten gewoon standaard in die app. Die app is niet speciaal voor de KPN Box gemaakt. Hij werkt ook bij andere boxen.


Maar @Teng50 en @Nick83, hier werken die onderste knoppen voor de geluidsregeling wel. Zojuist getest. Volgens mij gaat het om de geluidsregeling van de tv+ box zelf, en niet van de tv.


Toevoeging: Wellicht werken die knoppen niet op de mobiel van @Teng50 omdat de app wordt gebruikt op een iphone? 


Maar @Teng50 en @Nick83, hier werken die onderste knoppen voor de geluidsregeling wel. Zojuist getest. Volgens mij gaat het om de geluidsregeling van de tv+ box zelf, en niet van de tv.

Misschien stuurt de box het geluid van de tv aan via de hdmi kabel via CEC ofzo? Kan dat?

Kun je kijken of het geluid op de tv op hetzelfde niveau blijft staan?


Misschien stuurt de box het geluid van de tv aan via de hdmi kabel via CEC ofzo? Kan dat?

Kun je kijken of het geluid op de tv op hetzelfde niveau blijft staan?

Heb het nogmaals op verschillende manieren getest. Voor de zekerheid heb ik daarbij mijn JBL-soundbar net even uitgezet om uit te sluiten dat daarin nog iets zit.

Als ik met de geluidsknoppen van de app GoogleTV werk, verschijnt er onderin het beeld een geluidsbalkje. Als ik met de AB van de Samsung-tv werk, verschijnt links de gebruikelijke geluidsbalk. Ik kreeg het net voor elkaar dat de gebruikelijke geluidsbalk van de Samsung (links in beeld) volume 20 aangaf, en dat het balkje onderin op volume 0. Resultaat: geen geluid.

Ik heb geprobeerd een foto te maken van die 2 verschillende geluidsbalkjes tegelijkertijd in beeld, maar dat lukt niet.

Het onderste geluidsbalkje verschijnt trouwens ook als je tegen de AB van de TV+ box het commando “volume maximaal” of “volume 10” zegt. 

Al met al is mijn conclusie dat het dus  om de volumeregeling van de tv+ box zelf gaat. Of is dit niet juist?


Vond in dit topic

 


Vond in dit topic

 


Heb de google app's geïnstalleerd maar die werken niet volledig, een gebrek is dat geluidverstelling alleen wil werken als je KPN afstandsbediening op "UIT"-stand zet (in afstandsbediening + Accessoires). Gevolg is dat Aan en Uit op de KPN AB niet meer werken.
De app's zouden m.i. bij de instelling "AUTOMATISCH"  zeker moeten functioneren.


Hoe heb je je apparatuur aangesloten .

Foto te zien is Google afstandsbediening gekoppeld met DIW7022  en DIW7022 gekoppeld aan Tv,.

Als DIW7022 een eigen volumeregelaar heeft zou de volume van Tv op max moeten staan.

Waarom Google afstandsbediening gebruiken als Tv afstandsbediening DiW7022 volledige kan bedienen? 


Hoe heb je je apparatuur aangesloten .

Foto te zien is Google afstandsbediening gekoppeld met DIW7022  en DIW7022 gekoppeld aan Tv,.

Als DIW7022 een eigen volumeregelaar heeft zou de volume van Tv op max moeten staan.

Waarom Google afstandsbediening gebruiken als Tv afstandsbediening DiW7022 volledige kan bedienen? 

Het bereik van de KPN AB is beperkt en moet altijd contact met de ontvanger hebben. (Ben je buiten bereik dan krijg je een balk in beeld) Staat bijvoorbeeld de radio aan en zit je buiten bereik (keuken) dan kan je met de Google AB je geluid verstellen c.q. zenders selecteren. De KPN AB dan wel in kamer laten liggen.
 


Met dank aan ALLEN die reageerden  

maar alle adviezen hebben niets opgeleverd.

wacht op een mogelijke oplossing van KPN

 


Hoi @Teng50, welkom op ons forum! We hebben hier wel een paar handige artikelen over op onze kennisbank!