Skip to main content

Sinds gisteren heb ik KPN interactieve tv. De afstandsbediening geeft echter veel problemen. Toen ik de tv aanzette moest ik een update uitvoeren voor de afstandsbediening. Sindsdien is het mis. Eerst deed hij het helemaal niet. Ik heb hem via de stappen op internet opnieuw ingesteld. Toen deed hij het weer maar kon ik de tv niet meer uitzetten. Na nog eens opnieuw instellen kon ik hem uitzetten. Echter nu kan hij niet meer aan. De ontvanger kan ik echter wel aan en uit zetten met de afstandsbediening. Opnieuw instellen geeft nu geen resultaat. Tv kijken zit er niet meer in. Vooral omdat de afstandsbediening van de Samsung tv die ik heb ook kapot is...

Die tv heeft toch ook nog wel een knopje waarmee je hem aan kunt zetten?

En ... zorg voor een nieuwe Samsung afstandsbediening zou ik zeggen...


Ik moet mijn vraag denk ik anders stellen. Wat is het probleem als je in een half uur 3 keer de afstandsbediening opnieuw moet instellen. Het zou jammer zijn als ik altijd handmatig of met een andere afstandsbediening de tv moet aanzetten. 


Hoi @Inkla, welkom op het forum! Dit klinkt niet ideaal. Bij het instellen van de afstandsbediening moet je soms handmatig steeds codes invullen tot je de goede te pakken hebt. Daarnaast is er de snelcode. Maar, onder water werkt dat op dezelfde manier. Dus als je de stappen volgt zoals ze op de instelpagina worden uitgelegd: je drukt 5 seconden op de source-knop en toetst de snelcode in (1 voor Samsung). Als het lampje dan rood brandt druk je op fast forward. Zodra je dat doet wordt onder water een code geprobeerd. Je test dan of die code goed werkt door de volumeknoppen te gebruiken, mute te proberen en de tv uit en weer aan te zetten. Werken al deze dingen goed, dan bevestig je de code met OK. Werkt niet alles goed, druk dan opnieuw op fast forward zodat hij een andere code probeert. 

Dus als het nu niet werkt, dan is de onder water code waarschijnlijk toch niet de goede. Herhaal het koppelproces tot je echt een code hebt waarbij alles werkt zoals de bedoeling is.Â