Skip to main content

De afstandsbediening van mijn tv ontvanger geeft opeens een blauw lampje en reageert nergens op. 
Nieuwe batterijen erin en opnieuw proberen te koppelen, maar dat werkt helaas niet.

iemand tips of kwestie van nieuwe afstandsbediening nodig?

Alle genoemde tips geprobeerd. Ik zie dat alleen een nieuwe werkt. Kan er 1 opgestuurd worden?

Goedemorgen

Het blauwe lichtje betekend dat er verbinding gemaakt wordt via bluetooth.

als dit niet lukt denk ik dat er iets mis gegaan met het verbinding maken met uw STB.

Kunt u de tv wel bedienen met de afstandsbediening van de tv zelf dus die bij de tv zelf hoort?

als dat lukt ziet u dan tv beelden of start de STB ook niet op?

Als de tv wel te zien is heeft u afstandsbediening de koppeling verloren met de STB deze kunt u dan herstellen in het menu zelf.

Lukt dit allemaal niet kunt u de afstandsbediening resetten

De KPN afstandsbediening resetten

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. ...
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.

Lukt dit ook niet kijk dan op dit forum onderwerp:

afstandsbediening koppelen

 

suc6


Thijs bedankt voor de snelle reactie.  
Ik heb al jouw tips geprobeerd en ook de handleiding van "afstandsbediening koppelen"

Niets werkt :-(

De tv doe ik aan met de afstandsbediening van de tv omdat deze te oud is. Ik zie dan NPO1 en kon niet verder. 

 

Groeten Jan 


Hoi @Janvte 

Je dient eerst de afstandsbediening te resetten
Doe het op deze manier:
 

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 


Hallo huistijger,

 

Helaas. Alles doorlopen geen resultaat

 

Groeten Jan 


Dan zou ik een nieuwe afstandsbediening vragen, hiervoor dien je te bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten