Skip to main content

Wie kan mij helpen?

ik heb sinds vandaag een nieuwe tv een LG 500UM7100PLB. Daarnaast heb ik een sony home cinema set. 
Hiervoor had ik een Samsung tv die netjes alles bediende met de KPN afstandsbediening ook dat de home cinema set aan en uit ging. Maar nu met de nieuwe tv krijg ik het niet voor mekaar om het geluid via de home cinema set te laten klinken, ook gaat de home cinema set met de afstandsbediening niet meer aan en uit. Wie kan me helpen??

Mijn dank is groot!!

Hoi @Geriena, welkom op het forum!

Dit klinkt als een instelling in je LG televisie alleen ik weet zo uit mijn hoofd niet precies welke dus ik heb nog een paar vragen!

  • Hoe zit je Home Cinema Set aangesloten op je televisie?
  • Met het tandwielknopje op je afstandsbediening kun je ook kiezen welke uitgang je gebruikt voor het geluid. Kies je daar dan ook de Home Cinema set?
  • Heb je tenslotte ook iets van een typenummer of modelnummer van de Home Cinema set?

Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie, het is ondertussen gelukt qua geluid met de afstandsbediening. Nu loop ik tegen het volgende aan, er zit een spotify app op de tv maar die krijg ik dus niet via de dolby surround. De home cinema set is al wat jaren oud. Het merk isSony.  


Ah top! 🙂 Ik lees hier op het spotify forum dat de smart TV app helaas alleen met stereo werkt!


Ahhh jammer dat dat niet lukt. Hoef ik niet verder te zoeken 😉. Bedankt voor je snelle reactie!!


Graag gedaan hoor! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Ja zeker weet ik jullie dan te vinden!! Top thnx!!