Skip to main content

Ik heb een Salora RC051 en een nieuwe afstandsbediening met Netflixknop. Ik kan de code ondanks de lange rij niet vinden. Het is intussen ook onduidelijk welke knoppen ik wel of niet  moet indrukken op de afstandsbediening. De vorige  AB werkt(e) prima op mijn tv.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Beste @Bertan1 

Heb je hier eens gekeken? Op die pagina vind je de informatie. Mocht dit niet werken, laat het dan maar even weten.


Nee daar ben ik verschillende keren geweest, maar zonder resultaat. Niet de goede codes voor mijn tv.


Dag @Bertan1. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om je afstandsbediening in te stellen voor je tv. De volgende codes kun je gebruiken voor een Salora TV: 005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312 en 328. Geen van deze codes werkt?

Verder is het belangrijk dat je bij het instellen van je afstandsbediening de volgende stappen doorloopt:

  1. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode (4) in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.
  2. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleer of de tv-knop, mute, volume harder/zachter en source werken.

  4. Druk op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood.

Als het zo niet lukt, reset dan de afstandsbediening eens voor je bovenstaande stappen doorloopt. Je reset 'm door de rode en blauwe toets op de afstandsbediening tegelijkertijd in te drukken en 3 seconden vast te houden. Als het ledje rood wordt, druk je op OK. 


Nee. Er gebeurt nog niets. Ook niet na herhaaldelijk resetten.

Wel balen. Op mijn andere tv werkt de AB wel.


Dag @Bertan1. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om je afstandsbediening in te stellen voor je tv. De volgende codes kun je gebruiken voor een Salora TV: 005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312 en 328. Geen van deze codes werkt?

Verder is het belangrijk dat je bij het instellen van je afstandsbediening de volgende stappen doorloopt:

  1. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode (4) in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.
  2. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleer of de tv-knop, mute, volume harder/zachter en source werken.

  4. Druk op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood.

Als het zo niet lukt, reset dan de afstandsbediening eens voor je bovenstaande stappen doorloopt. Je reset 'm door de rode en blauwe toets op de afstandsbediening tegelijkertijd in te drukken en 3 seconden vast te houden. Als het ledje rood wordt, druk je op OK. 


Dat is zeker balen, @Bertan1. Als geen van de codes werkt, vrees ik dat ik geen oplossing voor je heb. Je zult het volume dan via de originele afstandsbediening moeten regelen. :disappointed:


Lukt niet. Krijg geen beeld


Hallo @RWeatermann 

 

Als je geen beeld krijgt, en zowel de TV ontvanger en de TV staan aan, heb je dan wel de juiste ingang gekozen op de TV.

Als de TV ontvanger op HDMI 1 is aangesloten zal je die ook moeten selecteren op de TV via de sourceknop op de afstandsbediening die bij de TV hoort.

Als de KPN afstandsbediening al gekoppeld is an de TV kan je die ook gebruiken.

Andere mogelijkheid, zijn de kabels (nog) wel goed aangesloten, als een HDMI kabel er niet ver genoeg inzit heb je ook geen beeld.