Skip to main content

Ik heb 2 kpn ontvangers. Nummer 1 alles ok. Ab werkt prima. Ontvanger 2 bij setup werkte ook prima. Ab2 gebruikt om activering uit te voeren. Daarna heb ik de ontvanger hdmi  in de hdmi arc poort van de tv (lg) gehad. Daarna doet ab2 het niet. Alle koppelingen uit geprobeerd. 79 truuk, rood blauw reset. Niets werkt. Ledjes ed op ab2 doen het wel, dus lijkt erop dat de reset goed gaat.…

Nog gekker: ab1 werkt zowel op kastje 1 als 2.. kastje 2 van de spanning gehaald en geprobeerd om ab2 aan kastje 1 te koppelen...geen prijs…

Dus wat ik ook reset en koppel. Die tweede ab krijg niet gekoppeld..

Iemand dat al eens opgelost?

Thx

Dat is vreemd inderdaad @JoSiep. Ben je nog verder gekomen? Op welk type tv heb je kastje 1 afgestemd dan? Gaat dat om een geheel andere tv? Zou je kunnen aangeven welk type ontvanger kastje 2 is en ook nogmaals willen beschrijven hoe alles dan exact is aangesloten? Op de pagina: Afstandsbediening afstemmen kun je meer details en tips vinden trouwens.


Vanaf de router heb ik een kabel naar elke verdieping waar ik een unmanaged gbswitch heb. 
Ik heb 2 Arris VIP5202 kastjes gekregen en die zijn wired verbonden. Dus voor TV geen wireless.. 
VIP-A : Samsung TV aan HDMI , KPN AB A werkt prima. 

VIP-B : LG TV aan HDMI, KPN AB B, heeft ooit gewerkt (om de code in te voeren), Nu niet meer te koppelen. 

AB-A werkt op VIP-A en VIP-B, AB-B krijg ik niet gepaired met VIP-B. 
Heb alles wel geprobeerd wat in de site staat. Het gaat dus NIET om het pairen van de AB met de TV.. Het is de koppeling tussen KPN AB-B en KPN VIP-B. 
Het heeft in het begin gewerkt omdat ik met AB-B de unlock code/registratie heb ingevuld, Ik heb daarna VIP-B verbonden met de LG HDMI-ARC poort.. (ik denk dat het daar fout is gegaan, maar weet dat niet zeker)… AB-B werkt niet meer met VIP-B.. VIP-B meerdere malen gereset, AB-B gereset met de kleuren buttons (lijkt de AB op te werken) en de 7-9 toetscombi (lijkt de AB niet goed op te reageren..) 

Uiteraard heb ik VIP-B niet meer op een ARC poort staan maar nu op een normale HDMI.. 

Maar het lijkt erop dat VIP-B geen AB meer wil registreren. 
Is er een web page/admin console beschikbaar op de VIP? 


Niet direct een interface maar je kan hem wel terugzetten naar de fabrieksinstellingen met behulp van een frisse start. Dan zet je de software terug naar de fabrieksinstellingen.