Skip to main content

Het begon met het probleem dat geluid niet hard/zacht kon. Nu werkt de TV knop niet meer. Herstarten opnieuw koppelen, allemaal uitgevoerd volgens de kpn adviezen.

Het haalde niets uit, het ging van kwaad tot erger.

Ik kan nog wel schakelen tussen zenders, maar hard en zacht en uitzetten via TV knop niet meer.Uitzetten alleen nog middels kpn knop rechts boven op de afstand bediening.

Hier nog even de afstand bediening.

 

 


Kan hij de tv nog wel aan / uit zetten?

Voer anders de code die bij je tv hoort opnieuw in.

Doet de originele AB van de tv het wel?

Heb je de batterijen al eens vervangen?

 

Schakelen tussen zenders doet hij op de KPN tv decoder.

Volume doet hij op de tv zelf.


De afstandsbediening (zwart/wit) van de ARIS VIP5202 kan de tv niet meer aan en uit zetten. Hard en zacht zetten doet hij ook niet.

De afstandsbediening van de TV zelf, doet het allemaal WEL. De tv is een SAMSUNG UE40D8000.

De hele installatie is gisteren door een monteur geïnstalleerd. Maar toen het geluid niet naar hard en zacht kon ben ik met de geadviseerde adviezen voor her-koppelen begonnen.

Daarna kwam het niet werken van aan/uit erbij!


Hallo @Nakko , je kunt de AB van 5202 resetten naar fabriekswaarden en dan weer opnieuw koppelen aan je tv-toestel.

 


Aan/uit en hard en zacht geeft een rood lampje op de afstandsbediening van kpn.


Beste JanD,

Hoe reset ik de afstandsbediening naar fabrieksinstellingen? Ik heb het zocht (misschien niet goed genoeg ) maar kan er niets over vinden. Via het menu van de 5202 zie ik het ook niet.

 

 


Hallo @Nakko 

 

Daar hebben ze een mooi artikel over geschreven in de kennisbank:

 


Ik heb de rode en blauwe knop gebruikt volgens de beschrijving. Werkte daarna nog niet, toen het opvolgende advies: 7 en 9 indrukken etc. Daarna nog geen resultaat.

Aan/uit blijft onwerkbaar.


Dat klopt, dat is alleen voor het koppelen van de afstandsbediening aan de ontvanger via bluetooth.

 

Na een reset zal je hem weer aan de TV moeten koppelen, die procedure staat ook in dat artikel en dan wordt je doorverwezen naar deze pagina met instructies hoe de afstandsbediening te koppelen met je TV: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Ook dat werkt niet.

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd en krijg steeds meer spijt van de overstap ☹️

Ik waardeer natuurlijk jullie adviezen en handreikingen, maar alles is inmiddels de revue gepasseerd en het blijft zo.

 


Het is vrij lastig in te stellen maar je moet die stappen echt goed volgen anders werkt het niet.

Die TV moet zeker te koppelen zijn aan die afstandsbediening, dat TV type wordt zelfs in oudere afstandsbedieningen al ondersteund.


Beste allemaal!

Via het menu/instellingen/afstandsbediening is het gelukt:

  1. eerst de stappen onder Koppel met TV-ontvanger
  2. dan de stappen onder Instellen voor Televisie

Voor deze twee stappen is natuurlijk een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd.

Heel erg bedankt voor jullie goede adviezen!


geprobeerd maar het volume werkt niet. Als ik de volume knop gebruikt dan knippert er een rood lampje op de afstandsbediening. Wisselen van kanalen en aan en uit zetten werkt wel.

 


geprobeerd maar het volume werkt niet. Als ik de volume knop gebruikt dan knippert er een rood lampje op de afstandsbediening. Wisselen van kanalen en aan en uit zetten werkt wel.

 

 

Je reageert wel op een heel oud bericht.

 

Kanalen wisselen etc. doe je op de KPN tv decoder.

Volume, aan/uit tv, source, regel je met de KPN afstandsbediening op de tv.

Heb je de KPN afstandsbediening gekoppeld aan de tv?

Zie ook hier.