Skip to main content

Ik heb sinds kort via kpn internet en tv, maar nu ik tv probeer in te stellen werkt de afstandsbediening niet. Alles al geprobeerd wat online staat dus denk dat deze kapot is.

Geprobeerd te bellen voor een nieuwe maar toen werd ik naar de site gestuurd en vanaf de site staat dat ik moet bellen, zouden jullie een nieuwe kunnen regelen?

Ik heb de VIP5202 ontvanger.

Alvast bedankt

Hi @MaritMartin en welkom op ons forum. Het is druk op het moment, waardoor we minder snel bij je topic zijn dan anders.

Ik lees dat het koppelen van jouw afstandsbediening niet lukte. Ben je er intussen uit gekomen? Zo niet, waar loop je precies op vast? Werken andere knoppen wel? Je leest in onze Kennisbank precies hoe je jouw afstandsbediening kan koppelen, en indien nodig resetten.


@Alexandra Bedankt voor je reactie!

Ik heb alles geprobeerd wat online staat maar de afstandsbediening verbind niet met de tv ontvanger. Als ik de afstandsbediening reset of opnieuw probeer te verbinden branden de lichtjes die moeten branden wel maar er gebeurd niks. Hij maakt geen verbinding met de tv ontvanger.

Vandaar dat ik denk dat de afstandsbediening kapot is.


Hoi @MaritMartin 
Dit is de juiste manier om de afstandsbediening te resetten en daarna weer te programmeren.
Klik op Toon inhoud

 

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 


Het lijkt misschien een domme reply, maar weet je zeker dat de batterijen het nog doen. Wij hebben geen 5202 maar bij de vorige afstandbedieningen zaten toen wij ze kregen al reeds meteen lege batterijen. Sommige functies functioneerden wel en sommige niet. We hebben er nieuwe in gedaan en nu hebben we al minstens 2 jaar geen problemen daarmee. 


@huistijger 

Resetten al een paar keer gedaan, maar werkt nog niet.

Ik hoef hem niet met de tv te koppelen maar met de ontvanger. 


@dommeke Al meerdere sets batterijen geprobeerd

 


@MaritMartin Goed om te weten dat je dit alles al geprobeerd hebt. Het klinkt inderdaad als een probleem met de afstandsbediening. Welke afstandsbediening heb je? En zijn de gegevens in je forumprofiel compleet? Dan kijk ik even mee.
 

 


@Alexandra Ik heb de afstandsbediening linksboven, mijn gegevens zijn compleet als het goed is


@MaritMartin Top, dankjewel. Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via de post thuis.