Skip to main content

Ik wil mijn afstandsbediening koppelen aan mijn nieuwe TV+ box. Ik druk zoals aangegeven staat op toets 7 en 9 tegelijk tot het blauwe lampje brandt. Er gebeurt verder niets.
Gezocht op het forum en afstandsbediening gereset. Nu doet hij helemaal niets meer. Ik kan niet eens de tv aanzetten. Die kan ik natuurlijk wel aanzetten met de afstandsbediening van de tv, maar dat lost verder niets op

 

Je zou op de Box zelf 7 a 8 seconden de stand-by knop ingedrukt moeten houden, er zou dan een koppelscherm moeten verschijnen. Helaas is mij dit tot op heden ook nog niet gelukt en zit ik met hetzelfde probleem als jou.


Ik heb een koppelscherm (als ik de tv aanzet met de afstandbediening van de tv), maar hij reageert niet. Knop indrukken heb ik ook al geprobeerd


Misschien dat je hier nog wat kan vinden, om je te helpen:

 


Ik weet niet welke tv ontvanger je hiervoor had,maar als je arris VIP5202 gebruikte en nog in huis hebt, zou je de afstandsbediening  van de DiW7022 daar op kunnen proberen. 

Afstandsbediening van DiW7022 werkt namelijk  op de arris VIP5202. 

Als afstandsbediening werkt dan is DiW7022 kastje niet in orde.


En andersom niet? Ik gebruikte die van de arris. Die is ook nieuw. Ik zie geen verschil


Hoi @Chantalc, je kunt de oude afstandsbediening niet gebruiken op de TV+ box. Je kunt daarvoor het beste de nieuwe gebruiken.


Hoi @Chantalc, je kunt de oude afstandsbediening niet gebruiken op de TV+ box. Je kunt daarvoor het beste de nieuwe gebruiken.

Dankjewel @Thomas 

Hij doet het, behalve de aansluiting op de tv. Source + lampje

Doorspoelen 1 lampje

OK 2x lampje helpt niet


Ah, had je m ook al gekoppeld zoals aangegeven op kpn.com/afstandsbediening?

Anders kun je dit ook doen met HDMI CEC: Daarmee gaat de TV aan/uit als de ontvanger aan/uit gaat.
In het onderstaande artikel kun je daar meer over lezen:

 


@Thomas 

HDM CEC staat nu aan, maar werkt niet

Dit werkt ook niet

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm 

 

 


Vandaag een nieuwe afstandsbediening ontvangen maar het lukt mij ook niet deze te koppelen. 
knop op de kpntv+ box 7 sec ingedrukt zo als beschreven 

Er verschijnt geen menu. 
Geprobeerd tv box te resetten pinnetje achterkant ook dit lukt niet. 


Ah dat schiet niet op inderdaad, had je dit topic ook al gelezen?

 


Dat heb ik ook al gedaan @Thomas 

Ik geef het op! Dan maar 2 afstandsbedieningen


Hier precies hetzelfde, al een paar maand. Ik heb al heel veel geprobeerd en dik een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk een nieuwe afstandbediening gehad, maar het koppelen met de TV+ box werkt nog steeds niet. Factory reset, opnieuw opstarten, etc. Niets helpt.

Ik heb voor de time-being m'n telefoon met Google TV (afstandbediening) app in gebruik om m'n TV+ box te bedienen, maar ik begin dit beu te worden. Een andere Bluetooth afstandbediening krijg ik ook niet gekoppeld met de TV+ box. Het issue zit mijns inziens in de Bluetooth van de TV+ box, want de afstandbediening werkt via Infrarood wel gewoon op de TV en Home Cinema set. Ook kan ik de afstandbediening met Bluetooth koppelen aan m'n telefoon dus de Bluetooth van de afstandbediening zelf is in orde.

In de basic Android TV kun je Bluetooth devices beheren, in de KPN-variant is dat menu niet aanwezig. Ik heb dus geen overzicht van evt. nog gekoppelde Bluetooth devices en kan ook niet geforceerd nieuwe Bluetooth devices koppelen.

Een oplossing voor dit probleem zou erg welkom zijn.


@Buiscoman Koppelen met KPN+ box ging goed, met tv niet. Aan- en uitzetten van de tv, volume van het geluid etc kan niet


Hoi @Buiscoman, als je er met de topics en stappen hierboven niet uit komt, kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 of een nieuw topic aanmaken


Hier precies hetzelfde, al een paar maand. Ik heb al heel veel geprobeerd en dik een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk een nieuwe afstandbediening gehad, maar het koppelen met de TV+ box werkt nog steeds niet. Factory reset, opnieuw opstarten, etc. Niets helpt.

Ik heb voor de time-being m'n telefoon met Google TV (afstandbediening) app in gebruik om m'n TV+ box te bedienen, maar ik begin dit beu te worden. Een andere Bluetooth afstandbediening krijg ik ook niet gekoppeld met de TV+ box. Het issue zit mijns inziens in de Bluetooth van de TV+ box, want de afstandbediening werkt via Infrarood wel gewoon op de TV en Home Cinema set. Ook kan ik de afstandbediening met Bluetooth koppelen aan m'n telefoon dus de Bluetooth van de afstandbediening zelf is in orde.

In de basic Android TV kun je Bluetooth devices beheren, in de KPN-variant is dat menu niet aanwezig. Ik heb dus geen overzicht van evt. nog gekoppelde Bluetooth devices en kan ook niet geforceerd nieuwe Bluetooth devices koppelen.

Een oplossing voor dit probleem zou erg welkom zijn.


Al geprobeerd de batterijen pas in de afstandsbediening te doen als tijdens de reset wordt gevraagd om de toetsen 7&9 in te drukken.

Kreeg verder nog het advies de Kpntv+ box om te ruilen in een KPN winkel. 


HDMI CEC op beiden apparaten aanzetten .

Druk op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten 

Op TV CEC  inschakelen, 

Op sommige tv-toestellen moet je de functie aanzetten in het menu van de tv.

TV merken hebben verschillende benamingen voor

Philips > EasyLink

LG > SimpLink

Sony > Bravia Sync/Control