Skip to main content

Dag, 

Ik heb problemen met mijn afstandsbediening. Nieuw exemplaar aangevraagd en netjes binnen 3 dagen op de deurmat. Gekoppeld zoals de uitleg omschrijft. Maar helaas, weer problemen. Ik kan niet schakelen naar andere zender, volumeknop werkt niet en aan/uitknop weigert. Wat nu? 

Hallo @Mole,

Het schakelen van een andere zender is een commando naar de ontvanger en waarvoor de afstandsbediening niet gekoppeld hoeft worden. Welke ontvanger + afstandbediening + Merk en model tv heb je momenteel? Dan kunnen we je eventueel helpen aan wat alternatieve codes. 


Ik heb een LG TV, de AB is een volledig wit exemplaar


En ontvanger is een arris, vip 2952, hoop dat je hier iets aan hebt 


Hallo @Mole,
Ik neem dat je snelcode 2 al geprobeerd hebt? 
Deze codes kun je ook nog proberen :
005
208
244
328
741
744

2. Druk de AV-knop (source) en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Ok, ga ik doen. Die had ik nog niet geprobeerd, alleen de 2. :-) 


Heb de codes geprobeerd. Ik blijf problemen houden met de aan/uitknop en met volume en mute knop. 


Lastig @Mole, wat je het exacte typenummer van je tv? Meestal moeten deze gangbare codes namelijk gewoon werken. 

Heb je snelcode 2 wel via de stappen gedaan die hieronder staan? Soms kan een vergeten handeling net zorgen dat de code er niet goed in staat. 

 


Hoi @Mole, is het al gelukt om de afstandsbediening volledig op je televisietoestel in te stellen met de tips van @ChrisWissink? Het kan soms even zoeken zijn naar de juiste code. In sommige gevallen lukt het niet om een afstandsbediening volledig in te stellen op een televisie type. Er zijn namelijk heel veel type televisies te verkrijgen. Het beste kan de afstandsbediening van het televisietoestel er dan naast gebruikt blijven worden.


Dag. het lukt me niet. Echt alles al geprobeerd. 2 afstandsbedieningen heeft nooit gehoeven. (Bij deze tv). Kan het ook aan de tv ontvanger liggen? 


De tv ontvanger test via de tv geeft foutmelding aan. (Ledlampjes). Ook de ontvanger resetten geeft geen verbetering. 


Hoi, @Mole, welke afstandsbediening probeer je te koppelen? En welk merk tv heb je?

 


Hey @Mole, het is al een tijdje stil. Is het gelukt om de afstandsbediening te koppelen? :) 


Nee, niet gelukt. Ook alles geprobeerd. 


Ai, heel vervelend dat het nog steeds niet gelukt is. Om je verder te kunnen helpen hebben we wat meer informatie nodig, @Mole ;)

Hoi, @Mole, welke afstandsbediening probeer je te koppelen? En welk merk tv heb je?

 

 


Dag Nadia, fijn dat je meedenkt maar ik ben al een paar stappen verder. Je collega Chris heeft me deze vragen al gesteld. Ik kom geen stap verder helaas. 


Hey @Mole, je hebt gelijk. Dat heb ik over het hoofd gezien. Sorry daarvoor.
Heb je meerdere tv-ontvangers? Zou je dan één van de andere afstandsbediening willen koppelen aan je LG-tv? Zoals Chris omschrijft:

Hallo @Mole,
Ik neem dat je snelcode 2 al geprobeerd hebt? 
Deze codes kun je ook nog proberen :
005
208
244
328
741
744

2. Druk de AV-knop (source) en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Ben benieuwd of dat wel werkt, laat je het hier weten? 


Hoi Mole, is het gelukt? We horen het graag :)


Dag Nadia, 

Ook dit heb ik geprobeerd. Ik kan het geluid en de mute niet gebruiken. 

Ik hoop dat er een oplossing is, 2 afstandsbedieningen vind ik onhandig.


En ik ben er ook wel klaar mee. Ik ben redelijk handig en alles al geprobeerd, van ontvanger tot afstandsbediening.... 


Hey @Mole, lastig inderdaad om twee afstandsbedieningen te moeten gebruiken op de tv. Ik som nog even alle informatie op die nu bekend is, want ook ik ben wel erg benieuwd waarom dit niet lukt. 

Je hebt dus ook geprobeerd één van je andere afstandsbedieningen te koppelen op je LG tv, dat is niet gelukt? Ik neem aan dat deze wel gekoppeld kunnen worden op één van je andere tv's? 

Je hebt ook al een nieuwe afstandsbediening van ons gehad, deze kan wel worden gekoppeld aan één van je andere tv's?

Als bovenstaande met: ‘JA’ kunt beantwoorden dan ligt het niet aan de witte afstandsbediening. De tv-ontvanger is een Arris VIP2952. Welk type LG tv heb je? 


Het betreft een LG 43UH668V uit 2016.


En ik kan idd met "ja" op al je vragen antwoorden. Groet Mo


@PeterG jij bent de expert op dit gebied, kun je eens meekijken?


De witte Tech4home afst.bed. moet het doen met LG. Dit is bij mijn weten de énige topic dat het niet lukt namelijk..

Over de ab: De knoppen volume, source en TV aan/uit bedienen het tv-toestel en doen het alleen als het merk TV is ingesteld.
De overige knoppen bedienen de ontvanger en doen het altijd.

Voor overige functies van de TV altijd diens eigen ab gebruiken.

→ De televisie doet aan/uit en volume wel met z'n eigen afst.bed.?

Instellen ab voor LG

1. Codes LG: 005, 208, 244, 328, 717, 744. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op Source en OK. Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK.
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op: tv aan/uit te drukken en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 


Bedankt voor jouw advies, Peter :grinning: Vreemd toch? Ik heb ook niet eerder gezien dat het koppelen van de afstandsbediening écht niet lukt met een LG tv! 
Wil je de codes die voor LG tv's gelden eens proberen? Eén voor een, dan moet het gaan werken. Als dat echt niet lukt, dan vrees ik ook dat je een universele ab nodig hebt. Helaas.