Skip to main content

Dag, 

Ik heb problemen met mijn afstandsbediening. Nieuw exemplaar aangevraagd en netjes binnen 3 dagen op de deurmat. Gekoppeld zoals de uitleg omschrijft. Maar helaas, weer problemen. Ik kan niet schakelen naar andere zender, volumeknop werkt niet en aan/uitknop weigert. Wat nu? 

Ik ga het echt​​​ (weer) proberen. 


We zijn erg benieuwd wat er uitkomt, houd je ons op de hoogte, @Mole ? :)


@Mole, en? Is het gelukt om de ab te koppelen? :grinning::fingers_crossed_tone2:


Dag Nadia, nee helaas. Alle nu zo'n beetje geprobeerd. Ik snap alleen niet waarom dit voorheen  wel werkte en nu opeens niet meer. 


Het blijft vreemd. Als dit algemeen was hadden er toch veel meer meldingen moeten zijn.

Ik heb 't hier al vermeld (stappen en codes voor LG). Apart dat het bij jouw niet lukt. Het is geen exotisch merk.

Gelukkig leveren televisiefabrikanten nog steeds ab's bij hun toestellen :wink: . Daarmee kan je ‘m aan/uit zetten en het volume regelen. Toch geen handelingen die je voortdurend doet tijdens tv kijken gelukkig.

Kort nog een keer:
Houdt Source en OK samen (!) gedurende zeker 5 sec. ingedrukt totdat rode led op ab brandt. Voor 3-cijferige code in voor LG (zie link). Led knippert 2 X. Dat zou voldoende moeten zijn. Evt. stappen volgen met volgende code.

 


Volledig met je eens, Peter. Heel vreemd, het is een merk die bij heel veel Nederlandse huishoudens in huis staat. We hebben daar nagenoeg weinig / geen klachten over dat het niet lukt. 

Het koppelen van de ab kan echt even een secuur werkje zijn, maar lukt (met wat inspanning en nog een keer proberen) altijd wel. Ik hoop dat het tóch nog gaat werken, en anders is het onoverkomelijk dat je ook de ab van LG ernaast moet gebruiken om de tv aan en uit te zetten en de volume te regelen. Dan is het helaas niet anders.  


Ik heb hetzelfde probleem. Heb alle codes geprobeerd en krijg de afstandbediening niet afgestemd op mijn nieuwe lg tv. Met andere tv geen probleem gehad.


Een tijdje terug ben ik bij mijn zus bezig geweest, dit prul aan een Philips TV te koppelen. Een paar uur lang eindeloos knopjes indrukken, met als enig resultaat dat de bijgeleverde batterijen leeg waren. En ondanks de groene ambities zijn ze niet oplaadbaar, maar dat geheel terzijde.

Ik ben echt verbijsterd dat dit ding anno 2021 niet over iets basics als een scan functionaliteit beschikt. 

Maar gelukkig is het opgelost. Bij de SoLow (een soort Action) een Grundig programmeerbare universele afstandsbediening aangeschaft voor het formidabele bedrag van € 4.99.

Bijgesloten een enorm boekwerk met allerlei codes, maar de afstandsbediening is voorzien van scan functionaliteit, waardoor die voor de televisie, het geluidssysteem en de KPN ontvanger zichzelf optimaal instelt.

Op de afstandsbediening zit zelfs een knop, waarmee met één druk erop, maximaal drie apparaten aan- en stand-by kunnen worden gezet. Ideaal, zeker omdat HDMI-CEC bij KPN nog steeds toekomstmuziek is.

Misschien een idee om zo’n afstandsbediening bij te leveren? Aan de prijs hoeft het niet te liggen.