Skip to main content

Ik wil de KPN afstandsbediening koppelen aan mijn LG TV. Geen enkele code werkt. Irritant. Ik heb een D3 afstandsbediening en een LG tv met als modelnummer 42 LN6138. Kunt u mij verder helpen?

 

Snarf123

 

Hi @snarf123 welkom op ons KPN forum. Wat vervelend dat het niet lukt om je afstandsbediening in te stellen op je televisie. Kan je het volgende eens proberen om te kijken of je hem dan wel kan koppelen?

 

  1. Stap 1.

    Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Stap 2.

    Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Stap 3.

    Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

  4. Stap 4.

    Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
    2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
    3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik wil mijn LG tv koppelen aan de KPN afstandsbediening. Het lukt niet. Irritant. Volgens de KPN winkel te Utrecht moet ik snelcodenummer 2 gelijktijdig 5 seconden indrukken met de linksondertoets op de afstandsbediening. Dat werkt niet.

 

op jullie website staat weer een andere methode: 5 seconden de stoptoets ingedrukt houden totdat het rode lampje twee keer oplicht; vervolgens één van de volgende codes indrukken: 633, 630, 638, 502 of 486. Deze methode werkt ook niet.

 

ik heb de vraag eerder aan jullie voorgelegd, ik kreeg toen weer een ander antwoord (code 20).

 

mijn tv heeft modelnummer 42LN6138.

hoelos ik dip probleem op?

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic en verplaatst naar je eigen topic


Hi @snarf123 als het niet lukt met snelcode 20 kan je code 633 gebruiken die hoort specifiek bij jouw model nummer. Koppelen gaat op de bovenstaande manier met de meeste afstandsbedieningen. Je kan hier je afstandsbediening kiezen en dan zie je de koppel wijze. Mocht het niet lukken met de code 633 kan je deze ook allemaal een keer proberen:

  • 633

  • 630

  • 638

  • 502

  • 486

  • 9164

  • 602

  • 9163

  • 641

  • 629

  • 463

  • 481

  • 642

  • 637

  • 9160

  • 9166

  • 483

  • 833

  • 9209

  • 678

  • 424

 

Als al deze codes ook niet werken kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw merk televisie. Voor het bedienen van je televisie (volume, AV/input en power) gebruik je de originele afstandsbediening van de televisie.


Er is ook geen snelcode voor de LG 55UM7100PLB

Weet iemand daar een oplossing voor?


Hoi Tuurke, als er op de website geen code voor dit specifieke model wordt weergegeven, dan hebben we daar geen aparte code voor. Je kunt in dat geval de algemene LG Codes proberen. Jiske heeft ze hierboven op een rijtje staan. Als het met geen van deze codes lukt, herhaal ze dan nog een keer. Soms moet je het even vaker proberen. Als het echt niet lukt dan zit er helaas niets anders op dan twee afstandsbedieningen gebruiken.