Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een heel apart en merkwaardig '’probleem'’ met het koppelen van mijn KPN afstandsbedieningen aan mijn LG tv. We hebben laatst 2 nieuwe afstandsbedieningen besteld omdat de volume knop het bij de vorige het ook niet deed, we dachten misschien ligt het aan de afstandsbediening? Nou dus 1 voor beneden besteld en voor boven. Nu heb ik alles gedaan volgens het stappen plan, afstandsbediening gereset, gekoppeld met snelcode en tal van andere codes passend bij de LG.  Heb dus om het uit te proberen de 2 nieuwe proberen te koppelen aan de lg tv beneden en heb nu de volgende problemen. 

 

afstandsbediening 1 :  Zappen, menu etc, doet het gewoon, lampje blijft groen branden. Zodra ik de tv aan of uit wil zetten lampje rood, zelfde geval met volume...Maar nu komt het gekke..zodra ik de afstandsbediening naar links,rechts, of naar achteren richt in ieder geval totaal niet naar de tv dan pakt die het geluid wel, en ook het aan en uitschakelen. Lampje blijft dan wel rood branden zodra ik die knoppen gebruik maar doet het wel. 

 

afstandsbediening 2: Zappen, menu etc doet het allemaal, lampje blijft groen, volume, en aan uit knop doet het niet. Als ik op deze knoppen druk brand het lampje wel groen op de afstandsbediening zelf en zie ik de kpn ontvanger knipperen maar er gebeurt verder niets. Deze afstandsbediening reageert trouwens niet als ik een totaal andere richting richt zoals afstandsbediening 1 ;-) 

 

Wie heeft de gouden oplossing voor dit merkwaardige probleem? Vooral het totaal uit richting richten en het dan wel doen is merkwaardig, maar toch echt waar 😅

Hoi @SanGoosz89, welkom op het forum. Dat is inderdaad een heel merkwaardig probleem. Je zegt dat je de afstandsbedieningen voor boven en beneden hebt besteld. Heb je deze tests ook op beide locaties gedaan of op 1 locatie?

Als beide afstandsbedieningen het in dezelfde ruimte doen zou het kunnen dat er een storingsbron in die ruimte is, die het signaal beïnvloedt.

Heeft de afstandsbediening een rechtstreekse lijn naar de tv-ontvanger, of zit er iets tussen (zoals bijvoorbeeld een deurtje van een tv meubel)?

 

volume, en aan uit knop doet het niet. Als ik op deze knoppen druk brand het lampje wel groen op de afstandsbediening zelf en zie ik de kpn ontvanger knipperen maar er gebeurt verder niets

Volume en tv aan/uit zijn signalen die direct naar het tv toestel gaan, de tv-ontvanger verwerkt die impulsen niet. Dat de ontvanger dan knippert en niets doet klopt, de tv moet wat doen.