Skip to main content

Dit weekend heb ik de Medion Life P16510 (MD30115) tv gekocht van de Aldi. Een prima tv voor het geld (maar het blijft LED) en lekker groot (65 inch). 

Dan loop je natuurlijk tegen het probleem aan van het opnieuw koppelen van de afstandsbediening. Ik heb de witte Telfort type D3. Inmiddels heb ik al heel wat codes geprobeerd die ik hier en elders heb gevonden, maar nog geen succes tot nu toe. 

Mocht ik er alsnog achter komen, dan zal ik dat hier posten uiteraard. Als iemand daar al uit is, dan hoor ik (en anderen) dat ook heel graag. Alvast  bedankt!

Hier hetzelfde probleem.

Contact gehad me KPN, maar er werd na 100 pogingen gezegd: Dan moet u helaas 2 afstandsbedieningen gebruiken.

Hiervoor geven wij geen nieuwe afstandsbediening weg.

 

 


Hier hetzelfde probleem hoor graag wat KPN er aan gaat doen. 


Eerlijk is eerlijk, het is niet de verantwoordelijkheid van KPN dat de geleverde afstandsbediening van de decoder ook met elke huidige en toekomstige tv kan koppelen, of dat KPN die codes weet. Maar het zou wel mooi zijn ;-)

Je kunt over dit type tv van Medion nog maar heel erg weinig vinden, dus ik verwacht dat meer mensen sinds afgelopen weekend (toen de verkoop startte) ook op deze thread uitkomen en we elkaar mogelijk kunnen helpen.

 


Afgelopen weekend ook Medion Life P16510 (MD30115) tv gekocht van de Aldi. Net als veel anderen loop ik ook tegen hetzelfde probleem aan. Dus dat de D3 afstandsbediening (van mijn TV ontvanger Arris vip2952 v2) niet te koppelen is met de TV, waardoor je noodgedwongen met 2 afstandsbedieningen aan de gang moet. Niet handig. Na contact met klantenservice van XS4all (KPN) niet veel wijzer geworden. Gaven aan dat zij info nodig hebben van de TV producent (Medion in deze) om een code aan te maken. Medion is geen gangbaar TV merk, vandaar dat de koppeling lastiger is.  Vandaag gebeld met klantenservice van Medion en zij gaan dit probleem voorleggen aan hun technische dienst. Ik wordt hierover teruggebeld. Ik zal uiteraard hun reactie delen met jullie. 


Afgelopen weekend ook Medion Life P16510 (MD30115) tv gekocht van de Aldi. Net als veel anderen loop ik ook tegen hetzelfde probleem aan. Dus dat de D3 afstandsbediening (van mijn TV ontvanger Arris vip2952 v2) niet te koppelen is met de TV, waardoor je noodgedwongen met 2 afstandsbedieningen aan de gang moet. Niet handig. Na contact met klantenservice van XS4all (KPN) niet veel wijzer geworden. Gaven aan dat zij info nodig hebben van de TV producent (Medion in deze) om een code aan te maken. Medion is geen gangbaar TV merk, vandaar dat de koppeling lastiger is.  Vandaag gebeld met klantenservice van Medion en zij gaan dit probleem voorleggen aan hun technische dienst. Ik wordt hierover teruggebeld. Ik zal uiteraard hun reactie delen met jullie. 

Ik bedoelde op ‘like’ te klikken, maar dit werd ‘Als beste antwoord’, klikte iets te snel.  Hoe dan ook, mooi dat je Medion zo ver hebt gekregen hier naar te kijken. Hopelijk krijgen we antwoord. :grinning:


Reactie/antwoord gehad van Medion :

Naar aanleiding van ons telefonisch contact sturen wij u deze e-mail.
Zoals afgesproken stuur ik u de reactie van onze technische afdeling die u dan kan doorlezen.
Wij hebben geen codes van universele afstandsbedieningen, deze zijn enkel bekend bij de fabrikant van de afstandsbediening. Wanneer het kastje van KPN gebruikt maakt van HDMI CEC (consumer electronics control) dan kan deze worden aangezet in het instellingen menu. 
Hiermee kan er via een HDMI apparaat door een andere afstandsbediening worden gecommuniceerd. 
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken we u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.


Mijn voorlopige conclusie : Alle tv ontvangers van KPN maken geen  gebruik van HDMI CEC, dus de genoemde optie hierboven gaat niet werken. Dus aan deze reactie hebben we ook niet veel :grin:


Hoi allen, 

Wat ontzettend fijn om te zien dat jullie elkaar zo goed helpen hier. Niet alle merken worden helaas even goed ondersteund en zijn even geschikt om de KPN afstandsbediening aan te koppelen. Op de pagina “afstandsbediening koppelen” staan meerdere codes die jullie eventueel nog zouden kunnen proberen. Mocht dit niet lukken moet ik jullie helaas teleurstellen, dan ben ik bang dat jullie TV ongeschikt is voor het gebruik van de KPN afstandsbediening. 


Het is al weer even geleden, maar niemand heeft de koppeling al voor mekaar gekregen?


Het is al weer even geleden, maar niemand heeft de koppeling al voor mekaar gekregen?

Hi! Ik was zelf op zoek naar die codes voor een medion tv. Na veel gedoe blijken ze vaak ofwel gelijkaardige codes als Orion of Vestel te hebben. Die vind je terug in de lijst van Hanna hierboven. 
 

hopelijk is dit ook voor jou de oplossing! :)


Ik heb het dus wel voor elkaar gekregen met de afstandsbediening. Ik heb een andere vraag als ik de tv aan zet komt er eerst allerlei apps hebben jullie dat ook 


Ik heb het dus wel voor elkaar gekregen met de afstandsbediening. Ik heb een andere vraag als ik de tv aan zet komt er eerst allerlei apps hebben jullie dat ook 

Hallo @Trijntje20 , als je de tv-decoder van KPN via de HDMI-kabel aangesloten hebt op de HDMI-poort van de TV, via de AB van de tv of van de decoder kiezen voor HDMI.

 


Ik heb het dus wel voor elkaar gekregen met de afstandsbediening. Ik heb een andere vraag als ik de tv aan zet komt er eerst allerlei apps hebben jullie dat ook 

@Trijntje20 Dan ben ik heel benieuwd welke code je hebt gebruikt :grinning:  Ik heb een oude Telfort D3 afstandsbediening en heb all codes van Orion en Vestel geprobeerd, maar niet één deed het helaas :rolling_eyes: . Welke deed het bij jou goed?


Het is al weer even geleden, maar niemand heeft de koppeling al voor mekaar gekregen?

Hi! Ik was zelf op zoek naar die codes voor een medion tv. Na veel gedoe blijken ze vaak ofwel gelijkaardige codes als Orion of Vestel te hebben. Die vind je terug in de lijst van Hanna hierboven. 
 

hopelijk is dit ook voor jou de oplossing! :)

Dank voor je suggestie! Maar helaas, niet ééntje deed het….. Maar zoals ik hieronder lees is het wel mogelijk met Medion….


Ik heb er naast medion ingetoetst en dan krijg je onbekend merk daar ga je op staan en dan kan je een code kiezen en dan doet hij het bij mij wel


Ik heb dus ook een afstandsbediening van telfort ook d3. Je hebt alle merken op een rij staan daarnaast heb je zoeken daar typ je medion in dan krijg je onbekend merk daar druk je op en dan kan je een code intoetsen en klaar


Het is toch eindelijk gelukt! Met dank aan @Trijntje20 voor de suggestie. Onderstaande staat inderdaad gewoon op de hulp-pagina, maar ik heb er blijkbaar steeds overheen gelezen. Voor het gemak heb ik die tekst hier even gecopy/paste. Ik heb deze stappen doorlopen met een witte Telfort D3 afstandsbediening. Stap 3 van het ingedrukt houden van de aan/uit knop duurt misschien bijna een minuut, maar het werkte!

Stap 1.
Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.
Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.
Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Stap 4.
Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.


Top, ik kan ik nu met alleen de KPN afstandsbediening mijn Medion tv bedienen.Thx allen.


Hier de medion md30115 nl ook eindelijk gekoppeld, wel aan de nieuwste KPN tv+ box.

 

de andere tv’s werkten automatisch, maar moest de medion handmatig koppelen.

 

hier werkte een van de orion codes!

 

hoop dat iemand er wat aan heeft, als ze de nieuwe kpn kastjes ontvangen!