Skip to main content

 

Afgelopen week zijn er veel Medion 65 inch smart tv's MD 30115gekocht ( actie Aldi), maar deze TV is op dit moment niet te koppelen aan de afstandsbediening van de Arris vip 2952 v2 tv-ontvanger. Alle hierboven genoemde codes en de codes op de KPN site werken niet, waardoor we noodgedwongen 2 afstandsbedieningen moeten gebruiken .

Heeft iemand een idee wie, waarvoor moet zorgen om een code beschikbaar te stellen, zodat de koppeling kan plaatsvinden. Ligt dit probleem bij KPN, bij Medion of beiden? We worden nu  namelijk letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd door zowel KPN als de producent Medion.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

niet te koppelen aan de afstandsbediening van de Arris vip 2952 v2

@Morris11 

Welke afst.bed heb je. De oude langwerpige of de nieuwe dunne met Netflix knop?

Enige functies op een kpn afst.bed. voor een televisie: aan/uit, volume en bronkeuze. Voor overige tv functies zul je sowieso de originele ab moeten gebruiken (en dus bewaren).

Lastige met Medion, het is geen echt merk maar een zogenaamd plakmerk. Kan dus een TV zijn van welk B- of C- merk dan ook. En dat zijn er honderden.

Zowel voor de afst.bed. D3 (lang zonder Netflixknop) als voor de T4H (lang met Netflixknop) zijn codes voor Medion beschikbaar. Maar dat dekt dus bij lange na niet alle typen van dat plakmerk.

zie ook kpn.com/afstandsbediening.


Ik heb de D3. De beschikbare codes werken niet, dus ga er van uit dat er (nog) geen code is voor het koppelen van de afstandsbediening van KPN met de TV.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe KPN/XS4all/etc de codes verkrijgen/maken, zodat er gekoppeld kan worden. 


Ik vroeg me eigenlijk af hoe KPN/XS4all/etc de codes verkrijgen/maken, zodat er gekoppeld kan worden.

@Morris11 . Meestal via de fabrikanten van de afst.bedieningen. Of van (kpn) klanten die zelf aan de gang gaan en een code vinden.

Voor de D3 zijn de codes (medion): 411, 9153, 463 672, 820 (er zijn er meer, dit zijn de meest gebruikte)

Houdt de STOP knop ingedrukt totdat rode ledje 2 x knippert
Voer de (eerste) code in; ledje knippert 2 x
Probeer de tv functies m.n. Volume en TV aan/uit. Evt. Source. Meer wordt mbt een tv niet ondersteund.

Werken volume en tv aan/uit dan is dat voldoende. Anders procedure met volgende code.