Skip to main content

Ik heb een Panasonic TV type TX-43LX650E en is onmogelijk te koppelen.

Ik heb het afstandsbediening A-D3

Heeeel veel codes geprobeerd, en soms blijft het rode lampje aan, maar de TV gaat niet uit dus niet gekoppeld.

Helo,

Gr, 

Hallo @Fverko 

 

De enige code die enigszins in de buurt komt is 212

Het rode lampje zou niet aan moeten blijven maar alleen 2 keer moeten knipperen na stap 1 en na stap 2, gebruik je wel de juiste manier om te koppelen?

  1. Stap 1.

    Druk 5 seconden op pSTOP], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.

  2. Stap 2.

    Voer één van de bovenstaande tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.

  3. Stap 3.

    Druk de UIT]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen.

  4. Stap 4.

    Schakelt je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

     

 

Als het niet lukt kan je het beste een nieuwe afstandsbediening aanvragen via de volgende link:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

Je krijgt dan een nieuwer type waarmee het koppelen hopelijk wel lukt.


Bedankt Gesp, 

Als ik bovenstaande volg klopt alles, behalve dat de Tv niet uitschakelt. 

Ik ga een nieuwe ab aanvragen. 

(het rode lampje brand content als ik na de code de ok toest indruk. Stond ook ergens in forum, maar werkt ook niet) 

Gr. 


Hallo,

Heb reeds een nieuwe ab ontvangen en de standaard code voor panosonic (5) werkte niet. Nu met de overige codes is het gelukt met 306, en wel met tussentijds een keer op de OK knop te drukken.

Wat mij irriteert is dat de benaming van de knoppen onduidelijk is en ook elke instructie is weer enigzins anders.

Ik begrijp niet waarom dit zo moeilijk moet.

Er moet toch iets eenvoudigs gemaakt kunnen worden dat je met 1 knop de TV kan synchroniseren.

Topic kan gesloten worden.


Fijn dat het nu werkt @Fverko 

Het is helaas zo dat TV fabrikanten het zelf moeilijk maken door steeds maar weer andere infrarood codes te verzinnen/gebruiken voor hun nieuwe TV's, als ze zich nu allemaal eens aan een bepaalde standaard zouden houden was het allemaal een stuk makkelijker.