Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan Philips TV en soundbar

• August 24, 2025
  • 7 reacties
  • 134 keer bekeken

Beste leden van de community,

Heeft iemand misschien de gouden tip hoe ik mijn afstandsbediening  van de KPN TV+ kan koppelen aan een Philips televisie en een soundbar van Denon? Voorheen bij de KPN box werkte het perfect en nu met geen mogelijkheid. Ik heb alle codes geprobeerd uit het document dat elders in deze community staat maar zonder resultaat.  Wellicht is hier een genie met de oplossing? Alvast dank.

Beste antwoord door PeterG

Volgende oplossing: nieuwe afstandsbediening aanvragen. 

Want als het na al bovenstaande nog niet werkt is die gewoon niet oké. 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

Met een Philips lukt het mij altijd met code 326. Hoe oud of nieuw de Philips ook is.

Bronknop + OK ca 4 seconden ingedrukt houden, dan code intoetsen.

Volume knoppen voor Denon (die werken dan niet meer voor de televisie! Soundbar kan niet aan/uit met de kpn afstandsbediening).

Denon audio codes 007 043 044 045 070 135 160 181 185 264

OK + mute knop ingedrukt houden totdat rode ledje op de ab brandt, daarna code intypen. Werkt het volume niet op de soundbar riedel opnieuw.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

reset de afstb  door de rode en blauwe knop ingedrukt te houden totdat op de afstb het lamphmje 1 x rood knippert ,op de tv ontvanger zit bovenop een zwarte ronde knop houd deze ingedrukt totdat je beeld op tv gaat naar koppelen afstb volg de instructies , dan naar instellingen afstb, instellen voor tv en volg de instructies, daarna koppelen voor HC in menu van TV ontvanger onder weergave en geluid.

• August 25, 2025

Je kunt beter geen codes ingeven voor de soundbar. Zodra je dat doet werken de volume en mute knoppen niet meer op je tv. Dat is niet direct een probleem als je de soundbar altijd aan hebt als je tv aan staat. Maar zodra je de soundbar om wat voor reden dan ook uitzet, dan kun je het geluid van de tv niet meer bedienen via de KPN AB.

Mijn soundbar volgt via HDMI-ARC de volumeknoppen van de tv, hoewel met enige vertraging. Dus ik heb alleen de codes voor de tv ingevoerd. Als ik alleen radio luister via de soundbar, dus met de tv uit, gebruik ik de AB van de soundbar zelf.

Ik heb hierover een topic speciaal voor mijn situatie. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@S.Johan, welkom op onze community! Ik zie al een paar uitstekende tips en trucs! Ben je hiermee geholpen? We denken graag even mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2025

Hoi ​@S.Johan, welkom op onze community! Ik zie al een paar uitstekende tips en trucs! Ben je hiermee geholpen? We denken graag even mee!

Iedereen bedankt voor de antwoorden, helaas de oplossing zat er nog niet tussen. Dus als er nog creatieve ideeën zijn dan houd ik mij aanbevolen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 26, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 19, 2025

Dank, dit was uiteindelijk de beste oplossing. Al Julie tips geprobeerd zonder resultaat.  Vandaag de nieuwe afstandsbediening ontvangen en alles werkt direct perfect.