Skip to main content

volgens de beschrijving van KPN moet mijn afstandsbediening voor interactieve TV met code 4  worden gekoppeld. aan mijn nieuwe Philips TV type 55OLED705 .  De  zenderkeuze  werkt nog wel, maar bediening van de TV ,zoals aan / uitzetten en geluidsbediening  niet.  Ik had hiervoor de afstandsbediening aan mijn oude Samsung TV gekoppeld. en dat werkte wel goed.

 

Goedenavond @FredHa, welkom! Welke afstandsbediening heeft u? Dan kunt u hier op kijken: Afstandsbediening instellen. Hier staan alle afstandsbedieningen op. En ook de codes voor uw tv, als u uw afstandsbediening aantikt. Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd.


Dank voor het meedenken.

Ik heb die instructies gevolgd, . Daar wordt ook de koppelingscode 4 voor Philips aangegeven. 

Maar het werkt nog steeds niet. Vorig jaar heb ik de nieuwe afstandsbediening gekregen, omdat de oude het niet meer goed deed. Ik heb toen deze afstandsbediening op dezelfde wijze (met andere code) wel aan mijn oude Samsung TV weten te koppelen.


@PeterG . Heeft hier vaak hele bruikbare tips voor. Weet jij een oplossing, Peter?


Jep, @Erwin_ 

Volgens mij is het afst.bed. 2. Klopt dit?

Gebruik de tv-merk-codes. En niet die snelcode. Daarmee lukt het mij ook niet echt.

Zie deze PDF. !

Houdt de source en ok knop samen gelijktijdig ca. 5 sec. ingedrukt totdat rode led brandt.

Type 3-cijferige code voor Philips in. Mijn Philips uit 2013 werkt i.c.m. code 566 (zie hieronder voor mer codes)

Druk de ok knop in.

Test de tv functies (tv aan/uit, volume en mute en evt. source)

Werkt het niet met de code? Volg dan de procedure met andere codes.
005, 208, 270, 326, 440, 772

 


Beste Peter,

dank voor de tip. Het werkt!!!

Ook fijn om te zien dat dit platform goed functioneert. Nogmaals bedankt ook aan Erwin.

Fred

 


Fijn dat we jou kunnen helpen. Mocht je ooit andere vragen hebben, denkt de community en KPN graag met je mee.


Super dat het is opgelost! @PeterG , dank je wel voor de hulp en @Erwin_ook!